ここから本文です

解決済みのQ&A

アメリカのアマゾンでグッピングの転送サービスを利用して、商品を注文したのです...

rebellion0314さん

アメリカのアマゾンでグッピングの転送サービスを利用して、商品を注文したのですが
こんなメールが来ました
カードの不正使用を防ぐための住所確認でしょうか?
どう対応したらいいかよく分かりません

Account on Hold: Response Required

from: address-verification@amazon.com

Greetings from Amazon.com.

Unfortunately, we are currently unable to process your pending order(s), including order 104-8634875-******. To avoid cancellation of your order(s), we request that you fax us a copy of the billing statement associated with the debit or credit card provided as payment. Our fax number is 001-206-266-1838 when faxing from outside the US, or 206-266-1838 from within the US. This statement should include the following information:

* Name as it appears on your credit or debit card
* Address on file with the card issuer
* The customer service phone number for your financial institution.

On your fax, please provide the email address used when placing your order and the order number you received in your email confirmation.

Do note that the statement must be sent via fax as we are unable to interpret attachments via email. Please also note that you will be unable to access your Amazon.com account as it has been placed on hold pending receipt of your fax. Please do not place a new order or open a new account as this may result in additional delays.

If you are unable to send the fax, please ask the issuer of your debit or credit card to contact us so we may verify your account details. The card issuer can reach us via the above fax number. The fax should include the name, phone number and fax number of a specific representative with whom we can correspond if necessary.

Please don't hesitate to email us should you have any questions, and thank you for your interest in shopping at Amazon.com.


Sincerely,

Account Specialist
Amazon.com
http://www.amazon.com

  • 質問日時:
    2009/8/4 17:15:53
  • 解決日時:
    2009/8/5 07:54:34
  • 閲覧数:
    2,096
    回答数:
    1
  • お礼:
    知恵コイン
    500枚

ベストアンサーに選ばれた回答

inosjさん

このメールはクレジットカードの承認?が取れない場合に送られてきます。
内容を抜粋すると、

あなたの注文は支払いが確認できないため
停止させていただいております。アカウントも、確認できるまで停止されています。
つきましては、クレジットカードの情報その他をFAXで送信してください、というものです。
FAX以外での連絡方法は受け付けないとのことです。

国際FAXは通信料が割高なためおすすめできないです。
そこで、連絡方法として

クレジットカード会社に、アマゾン.comへ連絡してもらうという方法をとる
のが良いかと思います。(上記メールに、faxが送れない場合はそのようにしてくれと
書かれています。)

クレジットカード会社に連絡し、上記のメールをそのまま転送してみるのが良いと思います。
連絡先や必要な情報は上記メールに書いてありますので。。

その他の内容は下記サイトにもいくつか例がありますのでよかったらご覧ください。
http://www.j-love.info/amazonnew/amazon_com_uk_qa.htm

質問した人からのお礼

  • inosjさん、回答ありがとうございます
    こちらの方でも注文に不備がなかったか調べてみたところ
    Biling addressの方にも、グッピングの転送サービスの住所を載せていたようです
    これではカードの認証が下りないのもうなずけます
    つきましてはアマゾンにメールで誤って住所を入力した旨を伝え
    正しい住所を伝えた後カード会社に連絡してもらうことにします
  • コメント日時:2009/8/5 07:54:34

グレード

Q&Aをキーワードで検索:

総合Q&Aランキング

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。

知恵コレに追加する

閉じる

知恵コレクションをするID/ニックネームを選択し、「追加する」ボタンを押してください。
※知恵コレクションに追加された質問や知恵ノートは選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

ほかのID/ニックネームで利用登録する