ここから本文です

僕じゃ訳せません

hot********さん

2013/3/2917:35:36

僕じゃ訳せません

II. Red Demon side
One day, Blue Demon came to Red Demon’s house.
He said, “Do you really want to be friends with children?”
Red Demon answered “Yes, I do.”
“Okey. I have an idea,” Blue Demon said.
Red Demon listened to his idea and said, “That’s a good idea, but you may have a
hard time.”
“Don’t worry,” Blue Demon said.
Then, they went down to the village.
But Red Demon thought the idea isn’t so good.
III. Red Demon side
Some children were playing in the village.
Suddenly, Blue Demon came. He shouted, “Get out of here, or I’ll hurt you.”
The children were afraid and cried, “Help us!”
Then, Red Demon came and shouted, “Go away!”
Blue Demon whispered, “Hit me. It’s okey.”
Red Demon hit Blue Demon, and Blue Demon ran away.
“Thank you for saving us! You’re very strong and kind. Let’s play together!”
the children said.
They went to Red Demon’s house and played together.
III. Blue Demon side
“Thank you for saving us. You’re very strong and kind. Let’s play together!”
Blue Demon heard the voice of children.
(The plan was successful3!) He was relieved4. And he went to his house.
But on his way, he thought.
(Red Demon got many new friends. But they are afraid of me. If learn5 Red Demon
and I are friends, they will get Red Demon wrong6 again. Will I be able to7 explain to

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

kil********さん

2013/3/2919:49:16

II. Red Demon side
赤鬼側
One day, Blue Demon came to Red Demon’s house.
ある日青鬼が赤鬼の家にやってきました。
He said, “Do you really want to be friends with children?”
彼(青鬼)は言いました、「お前は本当に子供たちと仲良くなりたいのかね?」
Red Demon answered “Yes, I do.”
赤鬼は答えました、「もちろんだ」
“Okey. I have an idea,” Blue Demon said.
「そうか。いいアイデアがあるぞ」青鬼が言いました。
Red Demon listened to his idea and said, “That’s a good idea, but you may have a hard time.”
赤鬼は彼のいうことに耳を傾けました。そうして言いました、「それっていいアイデアだね。でもお前にとってそれって難儀だよ」
“Don’t worry,” Blue Demon said.
「心配ないよ」青鬼は言いました。
Then, they went down to the village.
やがて、彼らは村に降りてきました。
But Red Demon thought the idea isn’t so good.
しかし赤鬼はこのアイデアはうまくいかないと思いました。
III. Red Demon side
赤鬼側
Some children were playing in the village.
何人かの子供が村で遊んでいました。
Suddenly, Blue Demon came. He shouted, “Get out of here, or I’ll hurt you.”
急に、青鬼がやってきました。彼は叫びました、「ここを出て行くんだ、さもないと痛い目にあわせるぞ」
The children were afraid and cried, “Help us!”
子供たちはびっくりして叫びました、「助けてーーー」
Then, Red Demon came and shouted, “Go away!”
すると、赤鬼がやってきて叫びました、「出て行くんだ!」
Blue Demon whispered, “Hit me. It’s okey.”
青鬼はささやきました「俺を殴るんだ。(殴って)いいんだよ」
Red Demon hit Blue Demon, and Blue Demon ran away.
赤鬼は青鬼を殴りました。そうして青鬼は逃げていきました。
“Thank you for saving us! You’re very strong and kind. Let’s play together!” the children said.
「ありがとう、僕たちを助けてくれて! あなたはとても強いそうして新設だ。一緒に遊ぼうよ」と子供たちは言いました。
They went to Red Demon’s house and played together.
彼らは赤鬼農地に行きましたそうして一緒に遊びました。
III. Blue Demon side
青鬼の側
“Thank you for saving us. You’re very strong and kind. Let’s play together!”
「ありがとう私たちを助けてくれて!あなたはとても強くて親切だ。一緒に遊ぼうよ」
Blue Demon heard the voice of children.
青鬼は子供の声を聞きました(青鬼に子供たちの声が聞こえました)。
(The plan was successful3!) He was relieved4. And he went to his house.
(計画は大成功3!)彼は解放されました。そうして彼は自分の家に戻りました。
But on his way, he thought.
しかし、帰る途中で彼は考えました。
(Red Demon got many new friends. But they are afraid of me.
(赤尾にはたくさんの友達ができた。しかし彼らは私を恐れている。
If learn5 Red Demon and I are friends, they will get Red Demon wrong6 again. Will I be able to7 explain to
教訓5の赤鬼と私が友人ならば、かれらは赤鬼に間違い6を再び与えるだろう。私は??????

*数字が何を意味するのか不明です。一つは教訓と訳しましたが・・・・。

質問した人からのコメント

2013/3/30 09:16:55

ありがとうございます!!
最後はbeがついていたんですが忘れていました
お手数おかけしました

あわせて知りたい

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる