ここから本文です

教えてください、お願いします。

yuu********さん

2016/3/1319:36:27

教えてください、お願いします。

2つの文を1文にするときに、空欄に適当な単語をいれてください。
Bob plays soccer well. Jim plays soccer well, too.
→( )Bob ( )Jim play soccer well.
Nami doesn't like bananas. She doesn't like apples, either.
→Nami likes ( ) bananas ( ) apples.
Paul wants to visit the US. He wants to visit Canada, too.
→Paul wants to visit not the US. ( ) also Canada.
You can go out this afternoon. Or if you like, you can stay home.
→You can ( ) go out ( ) stay home this afternoon.

次の文に、私も同じであると答えてください。
A: I'm good at speaking English.
A: I like chocolate ice cream.
A: I didn't go to the party yesterday.
A: I can't attend the meeting.
A: I have been busy for a few days.

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

say********さん

2016/3/1321:21:16

Bob plays soccer well. Jim plays soccer well, too.
→(Both) Bob (and) Jim play soccer well.
ボブもジムもサッカーが上手です。

Nami doesn't like bananas. She doesn't like apples, either.
→Nami likes (neither) bananas (nor) apples.
ナミは、バナナもリンゴも好きではありません。

Paul wants to visit the US. He wants to visit Canada, too.
→Paul wants to visit not [only] the US. (but) also Canada.
ポールは、アメリカだけではなくて、カナダも訪問したい。

You can go out this afternoon. Or if you like, you can stay home.
→You can (either) go out (or) stay home this afternoon.
あなたは、今日の午後外出してもよいし、家にいてもよい。

次の文に、私も同じであると答えてください。
A: I'm good at speaking English. --- So am I.
私は英語を話すのが得意です。― 私もです。

A: I like chocolate ice cream. --- So do I.
私はチョコレートアイスクリームが好きです。― 私もです。

A: I didn't go to the party yesterday. --- Neither did I.
私は昨日そのパーティに行きませんでした。― 私もです。

A: I can't attend the meeting. --- Neither can I.
私はその会議に出席できません。― 私もです。

A: I have been busy for a few days. --- So have I.
私は数日間忙しかった。― 私もです。

返信を取り消しますが
よろしいですか?

• 取り消す
  • キャンセル

質問した人からのコメント

2016/3/13 21:28:27

ありがとうございます^^*助かりました!

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる