ここから本文です

次の★印の文にある on a deeper level は、どこを修飾していますか?

gig********さん

2016/3/2910:15:24

次の★印の文にある on a deeper level は、どこを修飾していますか?

一応前後の文も載せておきます。

The homeless polar bear is the work of American artist Mark Jenkins. He makes lifelike statues of animals and people and puts them in public places.

One sunny afternoon, you might be strolling along, texting on your cell phone, and come across . . . a homeless polar bear?

You stop and look. You take a second look. Is that really a homeless polar bear ? A moment ago you were absorbed in the world of your own thoughts. The next moment you are intensely alert, your senses focused on what is right in front of your eyes. You might be thinking: “What is a polar bear doing sitting here on the street ? Why does he look like a homeless person ? Is he making fun of homeless people? Maybe l should give him some money? What are those signs all about? What am l supposed to do ?” The artist has succeeded in breaking you out of your usual routine;★he has led you to interact with the world on a deeper level.

直前の the world を修飾しているのでしょうか?
それとも led 、あるいは interact を修飾しているのでしょうか?
根拠も含めて教えて頂けると嬉しいです。

he has led you,and come across,the world,interact,文,副詞句,第二補語

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

eve********さん

2016/3/2910:40:38

★he has led you to interact with the world on a deeper level.

>> 主語=he
>> 動詞=has led
>> 第一補語=you
>> 第二補語=to interact with the world →「世間と関わること」
>> 第二補語を修飾する副詞句=on a deeper level.

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる