ここから本文です

英語が堪能な方、長文ですが日本語に翻訳お願いします!!! よろしくお願いい...

aew********さん

2010/5/2716:13:59

英語が堪能な方、長文ですが日本語に翻訳お願いします!!!

よろしくお願いいたします。

I'm sorry I really don't have much advice on how to quit smoking.
I used to smoke weed when I was 15.
But one day I just decided to stop smoking and that was it, it was that simple.
I'm not trying to toot my own horn or anything but I simply made the decision to stop smoking because I didn't want to do it anymore.
My friends used to smoke too and they would always tell me to smoke with them but I always refused.
I think the only reason why it was so simple for me to quit was because I never really had a strong desire to smoke, so if I had weed I'd smoke it but if I didn't then I didn't.
So I think the only advice I could give is simply; If you really have the desire to quit smoking then just make the decision and do your best to stick to your guns.
So I think as long as you have a true desire to stop smoking then you still have a fighting chance.
Because as long as you have the will to stop then you can stop.
I hope this helps in some way or another. Please do your best!

By the way, I used the phrase "stick to your guns" in my last comment so I'll explain it so you can get a better understanding of what it means !

The phrase "stick to your guns" doesn't have anything to do with holding real guns so its just an expression, or a figure of speech if you will.

*(from Yahoo Answers)*
"This is a three-hundred year old expression meaning to hold onto ones beliefs or position.
It comes from a soldier's responsibility to stay at his post, or gun, and not run no matter how difficult the fighting becomes." *

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

jun********さん

2010/5/2818:52:22

全体的に、意図的にとても平易な文章で書かれています。
文中につかった"stick to your guns"を詳しく説明するなど、
この文章はノンネイティブに向けて書かれた感じがします。
読もうと思えば簡単に読めるとは思いますが………

たばこをやめる方法については、残念ながらこれといったアドバイスは無いんだ。
ぼくは15歳のときマリファナを吸っていた。
だけどある日、急にこんなこと止めようって思った。それだけだったんだ。
自慢するわけじゃないけど、ただ止めたくなったから止めようと決意したんだよ。
周りの友達で、同じように吸ってた奴らは、一緒に吸おうと誘ってきたけど、全部断った。
なんでこんなに簡単に止めれたのか考えてみるに、多分、元々そんなに吸いたかった訳じゃなかった
っていうのが唯一の理由じゃないかな。マリファナがそこにあれば吸う。なければ吸わない。
というわけで、ぼくから君にできる唯一のアドバイス。「止めたい」という意志が本当にあるのなら、
ただそれを決意して、そのあとも意志を曲げないように(stick to your guns)頑張るってことかな。
君に本当に止めたいという意志がある限り、止めるチャンスはきっとある。
何かの参考になると幸いです。がんばって!

ところで、上で使った"stick to your guns"というフレーズだけど、ちょっと説明しておこうと思う。

本物の銃をどうこうって意味ではないよ。表現手法というか、言葉のあやみたいなものだ。

(Yahoo Answersより)
300年くらい前から存在する表現で、意味は「自身の主義・主張を曲げない」。
戦争時、兵士が何があっても持ち場を(銃のそばを)離れてはいけないとされたことによる。

すみません。長かったんで一部意訳です。
てかstick to your gunsは説明してもtoot my own horn(自慢する)は説明しないのね……

あわせて知りたい

この質問につけられたタグ

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる