ここから本文です

BUMP OF CHICKENさんのハンマーソングと痛みの塔を英訳してくれませんか?

yut********さん

2013/1/620:02:26

BUMP OF CHICKENさんのハンマーソングと痛みの塔を英訳してくれませんか?

どんどん強く もっと強く 唄声響く痛みの塔
そのてっぺんに しがみついて 震えてるのはどちら様

捨てたくても捨てられなくて 小さな痛み溜まってた
そいつをずっとしまってきた 一個目の箱満たされた

別に今更辛くもないけど 誰かが見てくれたらな
これだけあれば許されないかな 少し優しくされるくらい

捨てたものも拾って詰めて 満タンの箱積み上げた
通りすがりを横目に見て 十個目の箱積み上げた

そうか これでもまだ足りないのか 誰にも見えていないようだ
それじゃどんどん高くしなくちゃ 世界中にも見えるくらい

どんどん高く もっと高く 鳥にも届く痛みの塔
そのてっぺんに よじ登って 王様気分の何様

何事かと大口開けた やじ馬共を見下ろした
ここから見たらアリの様だ 百個目の箱積み上げた

お集まりの皆様方 これは私の痛みです
あなた方の慰めなど 届かぬ程の高さに居ます

きっと私は特別なんだ 誰もが見上げるくらいに
孤独の神に選ばれたから こんな景色の中に来た

どんどん高く もっと高く 雲にも届け痛みの塔
そのてっぺんに あぐらかいて 神様気分の王様

聞こえるのは風の音だけ 千個目の箱積み上げた
下を見たら目眩がした 掛けた梯子飛ばされた

そして 本当に寂しくなった 誰にも見えていないようだ
声も出ない程 怖くなった ふいに聴こえたハンマーソング

下から順にダルマ落とし 誰かが歌うハンマーソング
皆アンタと話したいんだ 同じ高さまで降りてきて

どんどん強く もっと強く 唄声響く痛みの塔
そのてっぺんに しがみついて 鼻を垂らしてる神様

神様気分の俺様 俺様気分も逆様 有り様 どちら様

歌詞はこちらです。おねがいしますm(- -)m

お礼:
100枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

ken********さん

2013/1/620:13:30

Google翻訳にコピペした直訳です.
必ず表現が違いますので正しい英訳ではないことはご承知ください.

Tower of pain that resonates strongly steadily stronger voice song
Are you trembling like either clinging to its top

I had accumulated a small pain not even want to discard discarded
I was filled with boxes of one eye has been much the him away

You really made me look at someone, but there is no separate painful too late
The friendly little much wonder if this is allowed only if there

I stacked boxes stuffed full tank pick up those that were discarded
I stacked boxes of ten eyes look sideways passing to

It seems not seen anyone do this or still not enough so
I also look around the world I have to think that more and more expensive

Tower of pain to reach even more high bird getting high
What kind of mood king climb to the top

I looked down at the rabble that was both large open whether everything
I was the first one hundred boxes stacked it looked like ants from here

This is how everyone of my pain gatherings
I'll be as high as comfort of you not reach, such as

I'm nobody special is surely enough to look up
I came in this view has been chosen by God because of loneliness

Tower of pain also deliver more high clouds steadily high
King of the mood that God wrote Agra to top

I hear a thousand eyes boxes stacked just the sound of the wind
I skipped ladder times I felt dizzy look down

It does not seem to look to anyone who was really lonely and
Hammer song suddenly hear that became so scary voice does not come out as well

Dharma drop hammer song sung by someone from the bottom
Come down to the same height as I want to talk to everyone Antalya

Tower of pain that resonates strongly steadily stronger voice song
God who drip nose clinging to the top

Invision both upside and feel like I like I like mood of God

この回答は投票によってベストアンサーに選ばれました!

「ダルマの目はどちらから」の検索結果

検索結果をもっと見る

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

別のキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる