ここから本文です

日本語に訳してください(´・_・`) Yoshio has had a toothache for several day...

アバター

ID非公開さん

2015/12/2920:20:42

日本語に訳してください(´・_・`)

Yoshio has had a toothache for several days now.He doesn't like going to the dentist, and has been hoping that his toothache would disappear.

Now he is in a lot of pain, and has decided to go to the dentist.He was surprised by the waiting room in the dentist's office.There were some nice pictures on the wall, and lots of magazines to look at.The receptionist was very kind, and asked him all sorts of questions about his past dental care.After waiting for twenty minutes, the dentist examined his teeth.

Dentist:Well, Yoshio, it looks like you have a problem with your wisdom teeth. They are coming in, and pushing into your other teeth. That's why you have a toothache.
Yoshio:Will the pain go away?
Dentist:I'm afraid you should have your wisdom teeth pulled.
Yoshio:All of them?
Dentist:It's better to pull them all at once.I'll put you to sleep, and you won't even know what is happening.
Yoshio:Won't I have a lot of pain afterwards?
Dentist:You'll have some pain, but an aspirin will make the pain go away. Your mouth will feel sore for a few days. Make an appointment with my receptionist for next week. The sooner we take care of this, the better you will feel.
Yoshio:Will my health insurance cover that procedure?
Dentist:Yes, I think so. But double check with the receptionist. Do you have any more questions?
Yoshio:Yes. How long does it take to pull the teeth?
Dentist:Not more than ten minutes. Once you are asleep, we can move very quickly. Oh yes, you had better ask a friend to come with you. It isn't a good idea to drive a car after the operation. You'll be able to leave as soon as you wake up.

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

say********さん

2015/12/3000:04:24

ヨシオは、この数日間歯痛に苦しんでいました。歯医者に行くのは嫌だったので、歯痛が消えてくれることを願っていました。
今では痛みはひどくなり、彼は歯医者に行く決心をしました。歯科医院の待合室で彼は驚きました。壁には素敵な絵がかかっていて、眺める雑誌もたくさんありました。受け付けは、とても親切で、今までの歯の治療履歴についてあらゆる種類の質問を彼にしました。20分待った後、歯科医が彼の歯を調べました。

D:そうですね、ヨシオさん、あなたの親知らずに問題があるようですね。親知らずが生えて来ていて、他の歯を圧迫しているんですよ。それで歯が痛いのです。
Y:痛みは無くなるでしょうか?
D:残念ですが、親知らずは抜いたほうがいいですね。
Y:全部ですか?
D:一気に抜いてしまう方がよいでしょう。麻酔をかけて眠ってもらいますから、何が起こっているのかも気付きませんよ。
Y:後で痛みはひどくないでしょうか?
D:多少痛みは出ますが、アスピリンで痛みは無くなります。2,3日、口が痛いと感じるでしょう。来週の予約を受け付けで取って下さい。治療は早いほど、気分もよくなりますよ。
Y:健康保険はこの治療に使えますか?
D:ええ、そう思いますよ。でも、受付で念のためもう一度確かめて下さい。他に質問は?
Y:ええ。この歯を抜くのにどれくらいかかりますか?
D:10分もかかりません。あなたが眠ってしまえば、すぐに済みます。ああ、そうだ、友達に迎えに来てくれるように頼むほうがいいですね。術後に車を運転するのは賢明ではないですから。目が覚めたらすぐに帰れますよ。

アバター

質問した人からのコメント

2015/12/30 14:51:15

ありがとうございます!

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる