ここから本文です

As you said , volcanic activity might have caused much damage to the creature...

chi********さん

2017/10/222:23:28

As you said , volcanic activity might have caused much damage to the creatures on the earth , but I think what resulted in more widespread and crucial damage, and caused the mass extinction of dinosau

rs was an asteroid impact.
The theory I researched says a giant asteroid, 10 kilometers diameter, smashed into Mexico's Yucatan Peninsula some 65 million years ago and this was the fatal blow to the dinosaurs.
The heat from the impact was huge.
Upon striking, the comet would have sent dust and steam into the atmosphere.
This caused huge forest fires, tidal waves and severe storms , eliminating all sunlight and plant life.
This resulted in climate change.
The darkness without the sun caused temperatures to drop below freezing.
The dinosaurs became extinct , but scientists reasoned small mammals and birds were protected from the cold by fur or feathers and survived by feeding on seeds , nuts , and dead plants.
After the worldwide darkness ended , plants grew again from seeds and roots.の訳がわかりません。教えて下さい。

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

lov********さん

2017/10/922:39:40

As you said, volcanic activity might have caused much damage to the creatures on the earth, but I think what resulted in more widespread and crucial damage, and caused the mass extinction of dinosaurs was an asteroid impact.

あなたが言ったように、火山活動は地球上の生物に大きなダメージを与えたかもしれません、しかし私は、より広範かつ重大な被害をもたらし、そして恐竜の大量絶滅を引き起こしたのは小惑星だと考えます。

The theory I researched says a giant asteroid, 10 kilometers diameter, smashed into Mexico's Yucatan Peninsula some 65 million years ago and this was the fatal blow to the dinosaurs. The heat from the impact was huge.Upon striking, the comet would have sent dust and steam into the atmosphere.

私が研究した理論では、直径約10キロメートルの巨大な小惑星が約6,500万年前にメキシコのユカタン半島に衝突し、これが恐竜に致命的な打撃を与えたことを示しています。その衝撃からの熱は莫大でした。衝撃と同時に、彗星は大気中にほこりや蒸気を発生したでしょう。

This caused huge forest fires, tidal waves and severe storms, eliminating all sunlight and plant life.This resulted in climate change. The darkness without the sun caused temperatures to drop below freezing. The dinosaurs became extinct, but scientists reasoned small mammals and birds were protected from the cold by fur or feathers and survived by feeding on seeds, nuts, and dead plants. After the worldwide darkness ended, plants grew again from seeds and roots.

これは巨大な森林火災、津波、そして激しい嵐を引き起こし、すべての太陽光と植物の生命を排除しました。これは気候変動をもたらしました。太陽がない闇は、温度を凍結する温度以下に低下させました。恐竜は絶滅しました、しかし科学者たちは、小さな哺乳動物や鳥類は毛皮や羽毛によって寒さから保護され、種子、木の実、そして死滅した植物を食べて生き残ったということを推論しました。世界的な暗闇が終わると、再び植物は種子や根から生育しました。

この回答は投票によってベストアンサーに選ばれました!

この質問につけられたタグ

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる