ここから本文です

NBAニュースからです。

名無しさん

2020/3/1700:50:55

NBAニュースからです。

Today via press release from Mavericks PR, the Mavericks announced a plan to support North Texas small business during this unprecedented time. The Mavericks will reimburse breakfast and lunch purchases for employees of both the Dallas Mavericks and Mark Cuban Companies made from independent businesses in the North Texas area.

The press release goes on to encourage those feeling sick or who are uncomfortable going out to stay home, noting that they would reimburse delivery or takeout purchases as well.

This is just an incredibly cool gesture from the Mavericks’ owner, who has from the moment the NBA suspension was announced been at the forefront of providing assistance to those who might be affected by the NBA’s hiatus. Small businesses are already struggling, with some restaurants already close to a potential closure.

マークキューバンはお金を払い戻すとは、客が来たときと同じくらいの額を払うという意味でしょうか?

また、この部分の訳を教えて頂けると嬉しいです。
This is just an incredibly cool gesture from the Mavericks’ owner, who has from the moment the NBA suspension was announced been at the forefront of providing assistance to those who might be affected by the NBA’s hiatus.

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

fuj********さん

2020/3/1709:55:10

>マークキューバンはお金を払い戻すとは、客が来たときと同じくらいの額を払うという意味でしょうか?
自社の従業員が地域の飲食店で飲食した際の代金を、従業員に(後で)支払うという意味です。

The Mavericks will reimburse breakfast and lunch purchases for employees of both the Dallas Mavericks and Mark Cuban Companies
Mavericks
Mavericksは、Dallas Mavericks と Mark Cuban Companiesの従業員のために、朝食と昼食を支払う
made from independent businesses in the North Texas area.
North Texas地域の独立事業者が作った

Mavericksは、Dallas Mavericks と Mark Cuban Companiesの従業員のために、North Texas地域の独立事業者が作った朝食と昼食(の代金)を支払う

This is just an incredibly cool gesture from the Mavericks’ owner, who has (from the moment the NBA suspension was announced) been at the forefront of providing assistance to those who might be affected by the NBA’s hiatus.
これは、Mavericksのオーナー(彼は、NBAの中断が発表された直後から、NBAの中断によって影響を受ける人々を、先頭に立って支援してきた)からの、信じられないくらいクールな行為(申し出)だ。

質問した人からのコメント

2020/3/17 12:41:12

has fromで全く分からなくなったので非常に勉強になりました!ありがとうございました!

ベストアンサー以外の回答

1〜1件/1件中

mnm********さん

2020/3/1709:56:34

後半の質問:
これは、NBAの中断が発表された時点から、NBAの中断により影響を受けるであろう人々に助けを与えることの先頭にたってきたマーベリックスオーナーのとても素晴らしい行動です。

といった意味です。
前半の質問、話の背景がわかってないので全く自信ないですが、直訳すると、
マークキューバンの会社及びマーベリックスの従業員が北テキサスの(資本関係とか無い)企業から買う朝食と昼食を代わりに払う、
といったことが書かれてます。
ベストアンサではないでしょうけど参考にしてください。

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる