ここから本文です

長文失礼いたします。英語が得意な方、日本語訳お願いします。

mei********さん

2010/12/1201:41:02

長文失礼いたします。英語が得意な方、日本語訳お願いします。

Well maybe you are shyer ^^,but i like shy girls ,it's because here there aren't so much >.> most of them are really arrogant and pushy and bossy....I DON"T LIKE THEM!!!
And it's hard to meet a nice girl like you here ^^,here girls care only about Looks >.> if you look good that means you are good i hate that way of thinking *>.>*
And to tell you the truth the first 2 years of high school i was really shy ... really really...I almost didn't talked,and laughed on friends jokes that i didn't understand just to be able to fit in ^^.And after i while i started to overcome my shyness ^^,it's true that I don't show my real self to my friends ... that's because if i do they will probably think I'm gay/weak/stupid and such....It's really hard you know..to keep your emotions bottled up .

Sorry for the long massage >.> Just watched Kanon and i'm in sad mood >.> That's all ...

And so yea i overcame my shyness by creating an fake personality.I think you can overcome it by finding good friends with the same shyness haha ^^.

お礼:
100枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

and********さん

2010/12/1202:28:07

Well maybe you are shyer ^^,but i like shy girls ,it's because here there aren't so much >.> most of them are really arrogant and pushy and bossy....I DON"T LIKE THEM!!!
>>多分、君は内気なんだよ。でも僕はシャイな女の子が好きだよ。こっちにはそんなにそういう子いないからね。大体、傲慢でがつがつしていて威張り散らしてくる子ばっかりだし、そういう子は嫌いなんだよ!

And it's hard to meet a nice girl like you here ^^,here girls care only about Looks >.> if you look good that means you are good i hate that way of thinking *>.>*
>>君みたいなかわいい子とここであえるなんて難しいよ。ここじゃ見た目にしか興味持ってないみたい子ばっかりだよ。(見た目が)よく見えるなら、それは君がかわいいって事だよね。そういう考え方が嫌いなんだ。

And to tell you the truth the first 2 years of high school i was really shy ... really really...I almost didn't talked,and laughed on friends jokes that i didn't understand just to be able to fit in ^^.
>>本当のこと言うと、高校に入って最初の2年間はシャイだったんだ。本当に本当に。。。ほとんど話せないし、理解もできないようなジョークで友達と笑っていたよ。ただ合わせるために。

And after i while i started to overcome my shyness ^^,it's true that I don't show my real self to my friends ... that's because if i do they will probably think I'm gay/weak/stupid and such....It's really hard you know..to keep your emotions bottled up .
>>その後、シャイな部分を克服しはじめているうちに、本当の自分を友達に見せてないって分かったよ。というのも、もしそうしていたら、友達が自分のことゲイで弱虫で馬鹿って考えてるんじゃないかって。本当に君の持ってる感情を押し込め続けるのは難しいよ。

Sorry for the long massage >.> Just watched Kanon and i'm in sad mood >.> That's all ...
>>メッセージが長くなってごめんなさい。ただKanonを見ていて、悲しい気分になってたなんだ。それだけだよ。

And so yea i overcame my shyness by creating an fake personality.I think you can overcome it by finding good friends with the same shyness haha ^^.
>>今じゃ偽りの自分を作って、シャイを克服したよ。君も同じような内気ないい友達作れば克服できると思うよ。

大雑把な訳ですけど、大体の意味合いはつかめてると思います。

質問した人からのコメント

2010/12/12 10:32:34

降参 よく意味が分かりました。ありがとうございました^^

この質問につけられたタグ

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる