ここから本文です

長いんですが、和訳をお願いします。翻訳機は使わないでお願いします。

kosushuchu1520さん

2013/4/319:35:26

長いんですが、和訳をお願いします。翻訳機は使わないでお願いします。

That's actually really affordable and still fun.I don't want a girlfriend who does things like this. As cute as you are, and as much fun as I have with you when you are in a good mood, you always nag me and stress me out whenever you don't like my decisions. Also, do not forget that the reason we broke up was because you raised your hand at me.
You have anger problems and your idea of "communication" is that you talk but you don't listen. No matter how many times I explain something, you don't believe me.
I had high hopes when I met you that we would maybe get marred someday, but you pushed me away by always assuming that I'm cheating on you. It's really annoying and frustrating.
Ill say this now:
For everything that happened over the last year, you are still the only girl I have had sex with. There were a few instances where I went to dinner with a girl or something, but all of those were as friends and mostly after we broke up.
You dont even appreciate that. It makes me want to hang out with other girls just because you are annoying me. It also makes me wonder if you are cheating on me.
People naturally think that other people think in a similar way to them. Thus, the people who cheat and lie are the first people to think their partner is cheating or lying.
When you ask all these stupid questions and call me a liar after I answer honestly, all I can think is "is she projecting her own faults onto me?"

閲覧数:
4,079
回答数:
1
お礼:
500枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

fuji768さん

2013/4/620:48:45

さっき2つほど翻訳したので、調子に乗ってこれもやってしまう。
プロではないので、意訳も入っていることを承知下され。
すっごいシビアな内容で書いていて疲れたわ。彼氏お疲れさん。
---
それは本当に手頃でそれでも楽しいね。僕はこのようなことを
するガールフレンドはいらない。君が可愛い分、僕は君と
いると楽しいよ、君がいいムードの時はね。
君は、僕の決定を気に入らないといつも口やかましいし
ストレスを与える。それに、別れた理由は僕に手を上げたこと
だということを忘れないでくれ。
君は怒りの感情問題を持っているし、コミュニケーションの
やり方は話すばかりで聞かない。何べん僕が説明したところで
君は信じないがね。
僕は強い希望を抱いていたんだよ。君に会った時いつか結婚
するかもって。だけど君は僕を押し出してしまって、それは
僕が君をからかっているって君がいつも想像するんだから。
それは本当に鬱陶しくてイライラする事なんだ。
去年いろいろ起こった出来事の中で、僕がセックスしたのは
ただ一人の女の子、君だけだよ。何回か女の子と夕食とか
行ったけど、全部ただの友人としてであり、どれも僕らが
別れた後の話だ。
それさえ君はありがたく思わない。だから僕は他の女の子と
出かけたくなるし、それは君が鬱陶しいからだよ。それに
君が僕をからかっているんじゃないかってさえ思わせるんだ。
人が自然と考えるのは、他人がその人に自分と同じ方法で
考えているということ。即ち、その人がからかってウソを
つく人であれば、パートナーがからかいやウソをついていると
考えるのだ。
君がいろいろ馬鹿げた質問をして僕を嘘つき呼ばわりしたけど
僕は正直に回答したんだ。僕が考えられるのは、君が自己の
欠点を僕の上に投影しているということばかりだ。

質問した人からのコメント

2013/4/7 18:39:46

降参 fuji768さん、ありがとうございます。

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問や知恵ノートは選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。