ここから本文です

次の英文を和訳して下さい。お願いします。m(_ _)m

.さん

2014/5/2601:33:26

次の英文を和訳して下さい。お願いします。m(_ _)m

①Why was the sea too far for Ahmed and his family to visit?
―Because to go there they had to go through the border checkpoint where Israeli soldiers with machine guns were standing.

②Why were many Palestinians forced to leave their homes?
―Because the state of Israel was established in 1948, and Jews scattered around the world returned to the land of their ancestors where many Palestinians had lived.

③Why was Ahmed shot by the army?
―Because he was carrying an imitation weapon and the Israeli army thought he was a fighter.

④Why did the doctor decide to transfer Ahmed to an Israeli hospital in Haifa?
―Because his situation was so critical.

⑤Why did Ismael decide to donate his son's organs to others?
―Because he has a message for the world: that the Palestinian people want peace for everyone.

⑥Why did Samaah stop going to school?
―Because she was so weak that she was unable to walk more than a few yards at a time.

⑦How have the Palestinians fought against the occupation?
―They fought against occupation by demonstrations, writing on walls, weapons, and so on.

⑧What is the feedback on Ismael's decision?
―Far more than 100 people from both Palestinians and Israelis contacted him, wanting to contribute to finding a solution to finally stopping this war in a peaceful and permanent way.

お礼:
500枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

編集あり2014/5/2823:08:42

warotaandotuさん

お待たせしました。
ご参考までに。

①Why was the sea too far for Ahmed and his family to visit?
―Because to go there they had to go through the border checkpoint where Israeli soldiers with machine guns were standing.
なぜアーメッドと彼の家族が訪れるには、海は遠すぎたのですか?
(なぜ海は遠すぎてアーメッドと彼の家族は訪れられなかったのですか?)
-なぜなら、そこへ行くには国境の検問を通過しなくてはならなく、そこには機関銃を持ったイスラエルの兵士が立っていたからです。

②Why were many Palestinians forced to leave their homes?
―Because the state of Israel was established in 1948, and Jews scattered around the world returned to the land of their ancestors where many Palestinians had lived.
なぜ多くのパレスチナ人が強制的に自分の家を去らなければならなかったのですか?
-なぜなら、1948年にイスラエルの国家が樹立され、世界中に散らばっていたユダヤ人たちが多くのパレスチナ人が生活してきた彼らの祖先の土地に返ってきたからです。

③Why was Ahmed shot by the army?
―Because he was carrying an imitation weapon and the Israeli army thought he was a fighter.
なぜアーメッドは軍隊に撃たれたのですか?
-なぜなら、彼は模造の武器を持っていて、イスラエル軍は彼が闘士であると考えたから。

④Why did the doctor decide to transfer Ahmed to an Israeli hospital in Haifa?
―Because his situation was so critical.
なぜその医師はアーメッドをハイファにあるイスラエルの病院へ移送する決断をしたのですか?
-なぜなら彼の状態が非常に危険だったから。

⑤Why did Ismael decide to donate his son's organs to others?
―Because he has a message for the world: that the Palestinian people want peace for everyone.
なぜイスマエルは自分の息子の臓器を他人に提供する決心をしたのですか?
-なぜなら、彼は世界へ発するメッセージを持っていたからであり、そのメッセージとはパレスチナの人民はすべての人に平和を望んでいる、ということだったから。

⑥Why did Samaah stop going to school?
―Because she was so weak that she was unable to walk more than a few yards at a time.
なぜサマーは学校へ行くのをやめたのですか?
-なぜなら、彼女は病弱なためいちどきに数歩以上歩けなかったから。

⑦How have the Palestinians fought against the occupation?
―They fought against occupation by demonstrations, writing on walls, weapons, and so on.
どのようにパレスチナ人は占領に対して闘ったのですか?
-彼らは占領に対してデモンストレーション、壁への落書き、武器、その他で闘いました。

⑧What is the feedback on Ismael's decision?
―Far more than 100 people from both Palestinians and Israelis contacted him, wanting to contribute to finding a solution to finally stopping this war in a peaceful and permanent way.
イスラエルの決定に関してどんな反響がありましたか?
-パレスチナ人とイスラエル人の双方から100人を優に超える人々が彼と連絡を取り、この戦争を平和裏に恒久的に停止するための解決策を見つけるのに貢献したがっていました。

<<duffer_7236 ansers>>

質問した人からのコメント

2014/5/29 16:54:19

成功 Thanks for answering my question!
I RESPECT YOU!

あわせて知りたい

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる