ここから本文です

英語の仮定法の問題です。

get********さん

2016/10/2301:28:08

英語の仮定法の問題です。

日本語訳も一緒に教えて下さい。

(1) ( )this evening, the fireworks will be canceled.
①If it would rain ②If it will rain ③If it rain ④If it rains

(2)I didn't remember his name. If l had remembered his name, I ( )him to you.
①will introduce ②would introduce ③had introduced ④would have introduced

(3)The beach was beautiful! I wish I ( )longer.
①have stayed ③could have stayed ③can stay ④will stay

(4) If I ( )in your position, I would give up working overtime
①am ②have been ③were ④will be

(5)My daughter is studying very hard to become a doctor. I hope ( )a good one.
①her being ②she were ③she'll be ④that she be

(6)l wish I ( )help you, but I'm afraid I can't.
①could ②can ③will ④should

(7) After the other guests went home, he stayed on ( )he had something to say to me.
①as if ②even if ③if only ④unless

(8)A: ( )your help, I could never have passed the exam.
B: Oh, not at all. You really did your best.
①Thanks to ②without ③If not ④Depending on

(9)If ( )for the advice of Professor Green, I could not have finished my master's thesis.
①it had not been ②it were not ③had it not been ④were it not

(10)( )I could have more time to sleep. I have to sit up late preparing for the examination each night.
①If only ②Now that ③On condition ④The moment

(11)If you ( )my slippers, put them in the closet, will you?
①happen to come down ②should come across ③happen to get across to ④should get in touch with

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

new********さん

2016/10/2302:04:50

(1) (If it rains) this evening, the fireworks will be canceled.
→ 今晩雨が降るならば、花火は中止されます。

(2) I didn't remember his name. If I had remembered his name, I (would have introduced) him to you.
→ 私は、彼の名前を覚えていませんでした。 もしも私が彼の名前を覚えていたら、私は彼をあなたに紹介したでしょう。

(3) The beach was beautiful! I wish I (could have stayed) longer.
→ あの海辺は美しかったです! もっと長くいることができたらよかったのにと思っています。

(4) If I (were) in your position, I would give up working overtime.
→ 私があなたの立場にいるならば、私は残業をあきらめるでしょう。

(5) My daughter is studying very hard to become a doctor. I hope (she'll be) a good one.
→ 私の娘は、医者になるために、非常に一生懸命に勉強しています。 私は彼女が良い医者になることを願っています。

(6) l wish I (could) help you, but I'm afraid I can't.
→ あなたを助けたいのはやまやまですが、残念ながら、私にはできません。

(7) After the other guests went home, he stayed on (as if) he had something to say to me.
→ 他の客が帰ったあとも、まるで私に何かを言いたいかのように、彼は居続けました。

(8) A: (Without) your help, I could never have passed the exam. B: Oh, not at all. You really did your best.
→ A: あなたの助けなしでは、私は決して試験に合格することができなかったでしょう。 B: そんなことはないですよ。 あなたがご自分の最善を尽くしたんですよ。

(9) If (it had not been) for the advice of Professor Green, I could not have finished my master's thesis.
→ グリーン教授のアドバイスがなかったとしたら、私は修士論文を終えることができませんでした。

(10) (If only) I could have more time to sleep. I have to sit up late preparing for the examination each night.
→ 私がもっと睡眠時間を取れればよいと思っています。 私は、試験に備えて、毎晩、夜更ししなければなりません。

(11) If you (should come across) my slippers, put them in the closet, will you?
→ もしも万一に私のスリッパを見たならば、それをクローゼットに入れてくださいませんか。

質問した人からのコメント

2016/10/24 07:00:28

とても詳しくありがとうございました!

「have a good night 訳」の検索結果

検索結果をもっと見る

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

別のキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる