ここから本文です

この日本語を、正しく英語に訳せてるか教えてください。 意味が少し違っても内容...

mok********さん

2017/2/413:00:23

この日本語を、正しく英語に訳せてるか教えてください。
意味が少し違っても内容が伝わるならいいです。
変なところがあったら正しい文を教えてください。
よろしくお願いします

わたし

の中学校では合唱祭が11月に行われました。
A choral festival was performed in November at my junior high school.

わたしのクラスは「信じる」を歌いました。
My class "信じる", I sang.

わたしのクラスは他のクラスよりも多く練習をしました。
My class increased practice.

わたしは今まで1位になったことが1度もなかったので、今年は1位になりたかった。
There was never a thing which became about 1 so far, so I wanted to be about 1 this year.

わたしはソプラノパートのパートリーダーでした。
I was a part-time leader of soprano part-time.

わたしはパートのみんなと協力して練習することができました。
I could cooperate with everyone of part-time and practice.

わたしは本番でとても緊張しました。
I was very tense with a performance.

けれど、わたしはとても楽しく歌うことができました。
So I could sing very happily.

結果は、わたしたちのクラスが1番でした。
Our class was most for a result.

わたしは結果を聞いたとき、とても嬉しかったです。
When hearing a result, I was very happy.

わたしはみんなで最優秀賞をとることができてとてもよかったです。
It was possible to get a highest award by everyone, and I was very good.

お礼:
50枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

mag********さん

2017/2/413:59:19

⑴My class sang "Shinnziru".

⑵My class practiced harder than any other classes.

⑶I had never won the first prize, so I wanted to be the first this year.

⑷I was the leader of soprano group.

⑸I could practice well with my group members.

⑹At the contest, I was very nervous, but I could enjoy singing well.

⑺As a result, our class won the first prize, and it made me very happy.

⑻I was very glad that I could get a excellent result with my classmates.

最初の文はそのままでいいと思います。

質問した人からのコメント

2017/2/4 14:08:09

ありがとうございます!
助かりました!!

「信じる 合唱 意味」の検索結果

検索結果をもっと見る

ベストアンサー以外の回答

1〜1件/1件中

bru********さん

2017/2/413:43:57

中学生、自分の案をちゃんと書いててエライ!
長くなっちゃうので説明は避けますが、上↑のままじゃ伝わらないです。私の案を書くので参考になれば。「信じる」と日本語で英文に入ってても当然わからないので、こういうのはまずダメ。ただ英語の勉強始めたばかりだろうから、これから色々吸収して下さい。がんばれ

We had a school event “a chorus festival” in November.
My class sang a Japanese song titled “Believe”.
My class had been committed to the event and had practiced more than any other.
We had never won first prize and I was committed myself to it this year.
I lead the soprano part.
I cooperated with everyone of my part and practiced well.
I was very tense and nervous at the performance.
But I enjoyed it very much and was very happy there.
Our class was the best as a result.

At hearing the result, I was very happy.
It was good that we got the best award and we together were very pleased.

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

別のキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる