ここから本文です

Twitterのアカウントが凍結されてしまい、何度かやりとりをしている間に以下のよう...

アバター

ID非公開さん

2017/4/2514:27:35

Twitterのアカウントが凍結されてしまい、何度かやりとりをしている間に以下のような英文メールが届きました。しかし内容が分からず、そのため今後の対処方法も分かりません…

どなたかこのメールの意味と今後どうすればいいかを教えていただけるとありがたいです。

以下のメールが送られてきたメールです。

Hello,

Your account has been suspended as the result of multiple copyright infringement notifications.

If you believe that the materials reported in the copyright notifications were misidentified or removed in error, you may be able to bring your account back into good standing by seeking retractions or sending us counter-notifications to the takedown requests you have received.

We cannot offer you advice on whether certain content is authorized for your use or not, nor can we advise on whether to request a retraction or submit a counter-notification. You should consult with your own legal counsel if you have questions about these processes. It is your responsibility to know Twitter’s policies as well as whether or not you have the right to post material via Twitter’s services.

Retractions:

The DMCA notice that you received includes the contact information of the reporter. You may want to reach out to the reporter and ask them to retract their DMCA notice against you. The reporter can send retractions to copyright@twitter.com, and should include the following information: identification of the material which was disabled, and a statement that the reporter would like to retract their DMCA notice.

Counter-notices:

For information about how to submit a counter-notice, see our Copyright Policy at: https://support.twitter.com/articles/15795. Please be aware that a counter-notice is a request for Twitter to reinstate the removed material, and it has legal consequences. For example, submitting a counter-notice indicates that you consent to the jurisdiction of a U.S. Federal court and to the disclosure of your personal information to the reporter and Lumen website.

Best,

Twitter

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

あーこさん

編集あり2017/4/2515:36:47

質問者様がツイッターにあげた何かが誰かの著作権を侵害していると判断されたのかと思います。誰かの著作権侵害の申し立てによりツイッター側が対応したようですね。何かのツイートを削除されたりしたことないですか?削除されたコンテンツをまたアップロードしたりするとアカウントが凍結されることがあります。

で、メールの内容ですが、
もしその申し立てに異議がある場合、この申し立ては何かの手違いではないかと思う場合に、質問者様がとれる手段が記されています。この申し立て者に申し立て撤回を求めるかツイッターに異議申し立てをするかです。

ツイッター側はどちらの行動をとるべきかなどのアドバイスは一切できないそうです。もし相談したい場合は自分で弁護士さんなどとお話されるしかないようです。

質問者様はDMCAの通知を受け取っていると思われます。そして、そこに申し立て者の連絡先が記載されているようですので申し立て者に申し立て撤回を求めることもできるようです。もし申し立て者が撤回を決めれば申し立て者がそれをツイッター側に伝えればよいようです。その際、1. どのコンテンツが削除されたのか 2. 申し立て撤回の旨 を伝えてもらわねばなりません。

2つ目の手段、異議申し立てです。どのように異議申し立てを送るのかについては添付のURLを読めということみたいです。これはツイッター側に削除されたコンテンツの復活を求めるものであり、法的な手続きが伴うということに注意するように、ということです。異議申し立てをするということは、アメリカ連邦裁判所の管轄と貴方の個人情報を申し立て者とLumen websiteに公開することに同意することを意味します、とも言っています。

最後の文言に関しては、日本でもこれが適用されるのかどうかは私には分かりません、すみません。
とりあえず、質問者様には申し立て撤回を申し立者に頼むのか、異議申し立てをするのかという二択が与えられているみたいです。

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる