ここから本文です

アメリカ人彼女が日本で私と一緒に住むために日本で働こうと仕事を探していますが...

j84********さん

2017/7/2918:38:43

アメリカ人彼女が日本で私と一緒に住むために日本で働こうと仕事を探していますがなかなか見つかりません、私はまだ大学生なので結婚は出来ないです。その為に彼女が仕事を手に入れて日本で働こ

うとしているのですが中々アメリカに住んでいるアメリカ人に対する求人がありません、そんな中探していたら応募条件にビザのスポンサーが可能と書いてありました。このビザのスポンサーが可能とはどういう意味でしょうか?ちなみにこう書いてありました。アメリカ人の彼女は応募できますか?

1-to-1 English Instructor (applicants outside Japan)
Gaba Corporation (株式会社 GABA)
求人ID
121624
勤務地
日本、全国 Tokyo,Osaka, Nagoya
掲載日
2017年7月14日
業種
教育 / 講師
職種
英語講師、英会話インストラクター
雇用形態
契約社員 / 新卒・第二新卒
給料
給与についての記載なし
40-minute lesson rates from ¥1500 ~ ¥2200
応募条件
英語: 母国語レベル
Must currently reside OUTSIDE of Japan
University degree (accredited) required for visa sponsorship
Must include a cover letter
Read and agree to Gaba's Information handling policy for Applicants → こちらのリンク
ビザのスポンサーが可能
説明
TEACH ENGLISH in JAPAN with GABA

Teaching with Gaba means a professional work environment, motivated adult students, and a flexible schedule. Make the most of your Japan experience whether it is a working holiday or a long-term commitment. Career opportunities available. We have learning studios throughout Japan.

* 1-to-1 Student-focused teaching
* Motivated adult students
* Flexible schedule - build your schedule around your life
* Comfortable, modern, and businesslike working environment (see our site for videos!)
* Incentives available
* Career Opportunities Available
* 10+ Voluntary one-day workshops available for personal development

GLOBAL RECRUITING EVENTS 2017

If you are living in or near any of the following locations, please come along to one of our Information Seminars to meet a recruiter and learn more about Gaba:

SEPTEMBER 2017 - USA EVENTS
- San Diego - tbc
- Phoenix - tbc

SEPTEMBER 2017 - SOUTH KOREA EVENT
- Seoul - tbc

OCTOBER 2017 - AUSTRALIA EVENT
- Melbourne - tbc
- Sydney - tbc

Feel free to come along to learn more (registration is at our website).

CURRENTLY AVAILABLE POSITIONS

Apply today for our currently available positions (interviews conducted via Skype or telephone):

OCTOBER 2017
For applicants with a valid working Visa (Gaba sponsorship not required)

NOVEMBER 2017
All applicants welcome to apply (Visa sponsorship available)

DECEMBER 2017
All applicants welcome to apply (Visa sponsorship available)
この情報は一般的な求人情報であり、ジョブオファー及び契約を結ぶものではありません。
会社
企業名:
設立年:
1995
従業員数:
500~
業種/分野:
Gaba promises customized lessons to all clients. Naturally, expectations are high. Clients want instruction tailored to their specific needs and goals. Many are working professionals with aspirations of employing their English skills in business. There are also hobbyists, homemakers, students, travelers and even children at select studios. To meet the needs of all, we require instructors with backgrounds as varied as our clients. We welcome applicants of any nationality provided your English is of native level proficiency. Visit our website for more details!
会社情報:
Gaba provides English conversation lessons of the highest quality. The core business is the services we provide from our network of Learning Studios. Clients are taught one at a time by our dedicated group of instructors. We are committed in our belief that this one-to-one approach coupled with our unique teaching materials is the most effective way to get clients speaking English.

Gaba currently operate 44 Learning Studios around Tokyo, Osaka, Nagoya, and Fukuoka.

FACEBOOK AND LINKEDIN USERS

You can also use your Facebook or LinkedIn account to login or register. If you register a new account this way, you will also receive an email inviting you to subscribe to our daily Jobmail.

SEPTEMBER 2017,OCTOBER 2017,AUSTRALIA EVENT,アメリカ人,Tokyo Osaka,母国語,ビザ

お礼:
250枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

プロフィール画像

カテゴリマスター

mus********さん

2017/7/2918:51:17

英語なのでこのまま彼女に送信して判断してもらうのがベストです。求められている資格の有無や適性等は彼女にしか分かりません。ビザのスポンサーとは、この職を得たら会社が滞日労働許可用のビザの申請に雇用者としての書類は準備するということです。

この質問は投票によってベストアンサーに選ばれました!

ベストアンサー以外の回答

1〜5件/5件中

並び替え:回答日時の
新しい順
|古い順

cam********さん

2017/7/3001:45:49

外国人が日本で働く為には就労ビザが必要です。それがなければ違法就労になります。彼女が最初からそれを保持しているのでない限り、職場にビザ申請をしてもらう必要があります。

正直、日本語がかなり堪能でない限り、英語圏の方の日本での就労の機会はかなり限定されます。手っ取り早いのは今回貴方が添付しているような英会話講師の職、外国人を雇用することを前提としているので就労ビザの手配などもスムーズに進めてくれます。東京都であればさらに少しは職種の選択肢もあるかと思いますが、彼女のスキルセットにもよります。CareerCrossやDaiJobといったバイリンガル仕事検索サイトで、彼女自身に検索してもらってはいかがでしょうか。

プロフィール画像

カテゴリマスター

mat********さん

2017/7/2920:56:09

前段は応募資格について、後半は就職説明会についてのアナウンス、企業理念などがかかれています。大事なのは応募資格です。

英語: 母国語レベル

もちろんクリアしています。この段階で、「新卒・第二新卒とありますので 日本人向けではないですか?」という心配は無用です。日本人不可でもありませんが。

Must currently reside OUTSIDE of Japan
現時点で、日本国外に長期間住んでいることが必要、ということです。これは「英語が母国語レベル」という条件を補強するものです。

University degree (accredited) required for visa sponsorship
ビザサポートを受けるには学士号以上の学位が必要です。

彼女が学位を持っているなら資格はあるでしょう。アメリカ各地で説明会があるようですし、スカイプや電話で、ポジション(職種)についての詳しい情報を聞くことができるとあります。まずはコンタクトをとり、職種などについて直接問い合わせ、最終的には米国内である説明会に参加する、という流れになると思われます。

ご幸運を。

dic********さん

2017/7/2918:53:50

ビザのスポンサーが可能、というのは、あなたの彼女を受け入れてくれる職場が、彼女が日本のその職場で働くためのビザ申請をしてくれる、ということです。その申請にいくつか書類が要求されます。求人にはそれが書かれているのでしょう。このシステムは日本だけではなく、色々な国で行われています。

アメリカのケースですが、以下に色々書かれてますので、参考に。
https://www.quora.com/What-does-visa-sponsorship-mean

ric********さん

2017/7/2918:46:05

大丈夫みたいですね

kuj********さん

2017/7/2918:44:23

新卒・第二新卒とありますので 日本人向けではないですか?
英会話講師とか観光案内など母国語の生かせる仕事を就労ビザ前提で探されたらどうなのでしょう。

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる