ここから本文です

1. My computer does not work any more, so I should buy a new ( ).

アバター

ID非公開さん

2017/11/1823:53:59

1. My computer does not work any more, so I should buy a new ( ).

① it ② one ③ that ④ this

2. " Do
you mind which sandwich I take?" " no, take ( ). "
① either of them ② neither of them ③ some of them ④ none of them

3. I am having trouble with one thing after ( ).
① another ② other ③ others ④ the others

4. Could you lend me a pen or s pencil? ( ) will do.
① Some ② Both ③ Either ④ One

5. Jane has to study ( ) two years before she graduates.
① more ② much ③ another ④ other

6. He is a complete stranger to me. I know ( ) about him.
① everything ② something ③ nothing ④ very little

7. You should take his medicine ( ).
① each six hour ② each six hours ③ every six hour④ every six hours

8. I have five boxes here. One is full of books and ( ) are all empty.
① other ② the ones ③ the other ④ the others

9. Although all of the houses we looked at were nice, ( ) made as want to move.
① most of them ② all of them ③ each of them ④ none of them
この問題の答えが1.②2.①3.①4.③5.③6.③7.④8.④9.④になる理由を教えてください。

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

pep********さん

2017/11/1905:01:30

1. My computer does not work any more, so I should buy a new (② one).
→ 私のコンピュータはもう動かない。だから新しいのを買ったほうがいい。
* a new one = a new computer

2. "Do you mind which sandwich I take?" "No, take (① either of them)."
→ 私がどっちのサンドイッチを取るか気にする? うんにゃ、どっちでも取れよ。
* either of them = either of the two (二つのうちのどちらか一方)

3. I am having trouble with one thing after (① another).
→ 次から次へと困ったことが起きています。
* one thing after another は熟語表現。

4. Could you lend me a pen or a pencil? (③ Either) will do.
アンタ、ペンか鉛筆のどちらかを貸してくれる? どちらでも良いよ。
* Either = Either of them

5. Jane has to study (③ another) two years before she graduates.
→ ジェーンは後 2 年間勉強しないと卒業できません。
* another = additional

6. He is a complete stranger to me. I know (③ nothing) about him.
→ 彼は私には全く知らない人です。私は彼のことを何もしりません。
* 選択は第1文との論理的整合性で選ばれる

7. You should take <this> medicine (④ every six hours).
→ あなたは、この薬を6時間毎に飲まなければなりません。
* every X (期間)= X 期間ごとに

8. I have five boxes here. One is full of books and (④ the others) are all empty.
→ 私は5つの箱を持っています。一つには本が詰まっていて、残りは空です。
* the others = the other four boxes

9. Although all of the houses we looked at were nice, (④ none of them) made <me> want to move.
→ 私が見学した全ての家がステキでしたが、どれも引っ越したい気にはさせませんでした。
* none of them = none of those houses

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる