ここから本文です

こんな迷惑メールを受けた人いますか?

アバター

ID非公開さん

2018/11/121:01:36

こんな迷惑メールを受けた人いますか?

差出人は自分でパスワードは私のものかもしれない(昔別のサイトで使った)ものです。
ビットコインを要求されています。
払いませんが、どこにもアクセスを促すURLがありません。笑(載せ忘れ?)
一応SoftBankのパスワードは変えました。
この挑発的な文章がアホくさくてイラっとします。

同じようなメールを受けた方、どの様な対処をしましたか?

I'm a programmer who cracked your email account and device about half year ago.
You entered a password on one of the insecure site you visited, and I catched it.
Your password from ●●●●@i.softbank.jp on moment of crack: △△△△(●と△は実際は私のアドレスとパスワードだったかもしれないものでした)

Of course you can will change your password, or already made it.
But it doesn't matter, my rat software update it every time.

Please don't try to contact me or find me, it is impossible, since I sent you an email from your email account.

Through your e-mail, I uploaded malicious code to your Operation System.
I saved all of your contacts with friends, colleagues, relatives and a complete history of visits to the Internet resources.
Also I installed a rat software on your device and long tome spying for you.

You are not my only victim, I usually lock devices and ask for a ransom.
But I was struck by the sites of intimate content that you very often visit.

I am in shock of your reach fantasies! Wow! I've never seen anything like this!
I did not even know that SUCH content could be so exciting!

So, when you had fun on intime sites (you know what I mean!)
I made screenshot with using my program from your camera of yours device.
After that, I jointed them to the content of the currently viewed site.

Will be funny when I send these photos to your contacts! And if your relatives see it?
BUT I'm sure you don't want it. I definitely would not want to ...

I will not do this if you pay me a little amount.
I think $837 is a nice price for it!

I accept only Bitcoins.
My BTC wallet: 1BzkoGfrLtL59ZGjhKfvBwy47DEb6oba5f

If you have difficulty with this - Ask Google "how to make a payment on a bitcoin wallet". It's easy.
After receiving the above amount, all your data will be immediately removed automatically.
My virus will also will be destroy itself from your operating system.

My Trojan have auto alert, after this email is looked, I will be know it!

You have 2 days (48 hours) for make a payment.
If this does not happen - all your contacts will get crazy shots with your dirty life!
And so that you do not obstruct me, your device will be locked (also after 48 hours)

Do not take this frivolously! This is the last warning!
Various security services or antiviruses won't help you for sure (I have already collected all your data).

Here are the recommendations of a professional:
Antiviruses do not help against modern malicious code. Just do not enter your passwords on unsafe sites!

I hope you will be prudent.
Bye.

お礼:
25枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

プロフィール画像

カテゴリマスター

nok********さん

2018/11/121:13:36

同じようなメール来てます。

うちはジャパンレンタカーが流出させたメアドとパスワードが書かれていました。

対処なんて放置しかないです。
あと、同じメアドとパスワード使ったサイトがあればパスワードを変えるくらい。

• アバター

質問者

ID非公開さん

2018/11/121:20:51

あー、なるほど!同じ組み合わせのものがあるか思い出してみます。

返信を取り消しますが
よろしいですか?

• 取り消す
  • キャンセル

「change your password 迷惑メール」の検索結果

検索結果をもっと見る

ベストアンサー以外の回答

1〜2件/2件中

並び替え:回答日時の
新しい順
|古い順

yae********さん

2018/11/309:13:18

2回くらい送られてきました。
放置してますが差出人が自分でちょっと気持ち悪いですね。
パスワード見覚えあるので変えようと思います。

pro********さん

2018/11/122:21:09

そもそも英語て、英語わからない人は理解出来ないわけですので、それに対してなんかしらの対策をする必要はないと思います。普通に考えてみなよ。なんて書いてあんのかわからないと言うことですので、スルーして終わりでしょ。深く考えすぎ。

返信を取り消しますが
よろしいですか?

• 取り消す
  • キャンセル

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる