ここから本文です

Composition#1

アバター

ID非公開さん

2020/4/611:20:31

Composition#1

Hi, Morning everybody. I overhear right now that Japan declares the state of emergency in 2 days or so. Is it for sure? If that can happen, people will not be allowed to go outside? Or perhaps, if I don't wear any masks, would people give me a cold shoulder?

Composition#12
Hi, Morning everybody. I overhear right now that Japan will declare the state of emergency in 2 days or so. Is it for sure? If that can happen, people will not be allowed to go outside? Or perhaps, if I didn't wear any masks, would people give me a cold shoulder?

やあおはようみなさん。さっき日本がだいたい2日以内に非常事態宣言するって聞いたんだけどこれ本当?そんな事になったら外に出られなくなるの?もしマスクを付けてなかったら白い目で見られる?

と言いたいんですが、時制のチェックをして貰えませんか。いつもは適当に言って誤魔化してたんですけど、この際ちゃんとした事を教えて貰おうと思い質問しました。よろしくお願いします

違反報告

回答

1〜2件/2件中

並び替え:回答日時の
新しい順
|古い順

2020/4/701:10:29

Good morning everyone. I just heard that Japan is going to declare a state of emergency within about two days. Is that true? If that happens, we won't be able to go outside? If I don't wear a mask, will I get a cold stare?

参考訳です。

2020/4/616:31:02

仮定法にすると、「そんなことはあり得ないけど、万一あった場合は」と意味深になります。any mask と単数でいいと思います。
if I don't wear any mask.

この質問につけられたタグ

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる