ボストンにあるバークリー音楽大学について質問です。 バークリー音楽大学のコンポジションメジャーというのは、主にクラシックの現代音楽を学ぶものと考えてよろしいでしょうか?

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original scores of solo オリジナルのソロ chamber music 室内楽 vocal and choir music 合唱曲 full symphony orchestra 交響曲 understand the contemporary music 現代音楽 analyze musical compositions 作曲の分析 orchestration, harmony, counterpoint, 対位法 evaluate the historical, social, and cultural context of musical compositions. 歴史的社会的文化的な作曲の評価 書いてあるよ?

あ、はい、書いてあることは全て読みました。そうゆうことじゃなくて音楽的な傾向のことです。音楽を学ばれてる方じゃないとわからないとは思いますが、上記のようなことはどこの学校でもやるんですよ。。。

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ほい!!これ読んで理解できなきゃ、無理!! As a composition major, you will develop your individual compositional voice through a variety of active composing projects, alongside the study of contemporary music, orchestration, analysis, harmony, and counterpoint. Over eight semesters, while completing the college’s core music curriculum, you’ll receive opportunities to work with a diverse community of musicians, distinguished faculty, industry professionals, and world-class visiting artists. Composition majors study contemporary composition approaches, analysis, orchestration, harmony, counterpoint, and music history. The composition program prepares a composer to enter the contemporary music field by building strong fundamentals, developing their own individual compositional voice, and interacting with the vibrant and vast contemporary concert music field of today. Majors can choose from a variety of internationally recognized composition faculty for individual composition lessons. Most classes in the major utilize composition as a learning tool, giving students robust opportunities to develop their writing skills. While deeply knowledgeable in regard to historical trends and techniques of the 16th–21st centuries, composition faculty embrace contemporary practices and diverse styles and approaches. The student will demonstrate mastery of these skills and concepts by completing a portfolio of scores that include (but are not limited to) solo, chamber, vocal, and orchestral music. In addition to studying the aesthetics and craft of composition, students gain valuable professional skills by working with performers, leading rehearsals, conducting and performing new music, and producing their own performances. Students also have opportunities to gain skills as orchestrators, arrangers, conductors, and assistants. Program graduates are ready to gain entry to a graduate program in composition and pursue a career as a professional composer, orchestrator, music director, teacher, scholar, or practitioner of music composition. Upon completion of a major in composition, students will: compose original scores of solo and chamber music, vocal and choir music, and full symphony orchestra; develop their own individual compositional voice; interact with internationally recognized visiting artists and ensembles; understand the contemporary music practices active today; analyze musical compositions in a variety of contemporary and historical styles; master the fundamentals in composition, orchestration, harmony, counterpoint, contemporary techniques, analysis, and history; synthesize and apply historical knowledge of compositional practices to the creation of original musical works; rehearse and conduct a performance of original composition; produce a recording of original compositions; and evaluate the historical, social, and cultural context of musical compositions.

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あ、いや、はい。そのページはもう読みましたが、そういうことではなくて作曲の内容についてです。たとえば日本の東京芸大では作曲はフランスアカデミズムが主流となっており、アメリカ発祥のミニマルなどは敬遠される風潮があります。なのでポピュラー音楽の学校というイメージの強いバークリーにおいて、作曲というのは、どういう文脈のことを言っているのか知りたかったのです。こうゆうのはホームページの説明では書いてないので、できれば実際の現場を知っている方の回答を期待しているのですが、言葉足らずでしたね。

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私の知り合いの息子さん(アメリカに住む日本人)は、バークリー音楽大学を出て、コマーシャルやTV番組の音楽を作曲や編曲しています。 バークリーは、音楽で飯を食っていけるように、教育しているそうです。 つまり、他の音大よりも、コマーシャル音楽に力を入れているそうです。 他の州立大学の音楽科の先生が、言っていました。

商業音楽の学ぶコースはたしかにありますが、大学全体としてコンサートピースよりコマーシャル音楽の教育に力を入れているといる解釈は間違っていると思います。