ここから本文です

howtosolvethequestionさんの宿題2/6

givemesomecoffeebeerさん

2010/5/2017:09:39

howtosolvethequestionさんの宿題2/6

It was his son who got into touch with James of Scotland to ensure the smooth succession of the Scottish King to the English throne on the death of the Queen. She herself had always refused to name her successor.
Elizabeth’s popularity had declined with her declining years, but her reputation remained untarnished. She had not shrunk from double-dealing and meanness in her diplomacy; her treatment of Mary was unjust; she was intolerant of Puritans and impatient of parliaments; she was vain and often petty; but she had a high courage, a fine intellect, and a real devotion to her country. She brought England through a difficult crisis, established her national Church, and set her fairly upon the road to empire. Her captains did great things, her court was splendid, and in her ‘spacious times’ English literature rose to its supreme heights. She was well named Gloriana.

*添付写真はフランス王アンリ4世
(注)
Act of Supremacy:「首長令」、英王をイギリス国教会最高の首長とする。
Act of Uniformity:「統一令」、国教会の儀式と一般祈祷書を国民に強制した。
Invincible Armada:「無敵艦隊」、スペイン王フェリペ2世がイギリスに派遣した百余隻の大艦隊アルマダをいう。英将ドレークらに敗れ、帰途暴風で壊滅。海上権がスペインからイギリスに移る契機になった。

spacious times',and in her,英将ドレークら,首長,イギリス国教会,スコットランド,スコットランド女王メアリ

お礼:
100枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

hit********さん

2010/5/2613:16:59

いいですね!エリザベス1世がいとこのスコットランド女王メアリ(Queen Mary the scots)との確執、そしてメアリの子供ジェームスがスコットランドとイングランドの統一国王になる前後の話ですね。20年ほど前にスコットランド各地をメアリの関連する土地をたずねながら、崩れかけた城やストーンサークル、スコッチウイスキーの醸造所を巡ったのを思い出します。

ところでこれは、どこが質問なのでしょうか。(笑)

この回答は投票によってベストアンサーに選ばれました!

ベストアンサー以外の回答

1〜1件/1件中

foo********さん

編集あり2010/5/2619:25:46

雑カテでやれ。はっきり言って英語カテには迷惑。オッさんの遊びには皆迷惑してる。去れ、ストーカー。

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる