ここから本文です

発明王エジソンが幼少期に家で母親に勉強を教わっていたのは有名な話ですが、家の...

koh********さん

2011/1/2517:05:37

発明王エジソンが幼少期に家で母親に勉強を教わっていたのは有名な話ですが、家のどこで勉強していたのかご存知の方いらっしゃったらお願い致します。(食卓?子供部屋?暖炉の前?などなど)

この質問は、活躍中のチエリアン・専門家に回答をリクエストしました。

お礼:
100枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

amu********さん

2011/1/2522:12:43

下記のエジソンのオフィシャルサイトでも、家庭内のどことは特には明記していません。
わずか7歳で小学校退学後、すぐお母さんじきじきの教育がはじまったのですから、
最初は、暖炉のある居間で始めたのではないでしょうか。
その後、母と一緒に実験室で実験をはじめたりもしています。

<オフィシャルサイト>
http://www.thomasedison.com/biography.html

<そのサイトで記されている、学校退学直後のエジソンとその母の様子>
At age seven - after spending 12 weeks in a noisy one-room schoolhouse with 38 other students of ll ages - Tom's overworked and short tempered teacher finally lost his patience with the child's persistent questioning and seemingly self centered behavior. Noting that Tom's forehead was unusually broad and his head was considerably larger than average, he made no secret of his belief that the hyperactive youngster's brains were "addled" or scrambled.
If modern psychology had existed back then, Tom would have probably been deemed a victim of ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) and proscribed a hefty dose of the "miracle drug" Ritalin. Instead, when his beloved mother - whom he recalled "was the making of me... [because] she was always so true and so sure of me... And always made me feel I had someone to live for and must not disappoint." - became aware of the situation, she promptly withdrew him from school and began to "home-teach" him. Not surprisingly, she was convinced her son's slightly unusual demeanor and physical appearance were merely outward signs of his remarkable intelligence.

質問した人からのコメント

2011/1/31 20:17:00

ありがとうございました!とても助かりました。

あわせて知りたい

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる