ここから本文です

以下の英訳をお願いします。 今度の東日本大震災と原子力発電所の事故でいろいろ...

kay********さん

2011/4/2117:32:16

以下の英訳をお願いします。
今度の東日本大震災と原子力発電所の事故でいろいろご心配をかけています。
原発は私たちの住んでいるところから500Km位離れていますので放射線の心配
はありません。

被害地域は原発の30Km圏内にとどまっています。しかし関東・東北地方の方は
原発の停止と、火力発電所の被害も多発し電力不足です。節電のため通常より
20%位の節約が必要で生産活動等も停滞しております。今回の災害でいかに電
力に依存しているか思い知った気がします。ティアさんのお宅に泊めていただきローソクの
灯りとスッポットライトをうまく利用している様子を知り、我々も参考にするべき時では
ないかと思いました。 今回の地震のサイトを添付しました。こんなに余震が続くのは
異例とのことです。原発も地震も早く収まってくれること祈っています。
オランダは地震はないのですか?

お礼:
100枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

dor********さん

2011/4/2118:13:56

I take worry in the next East Japan great earthquake disaster and the accident of the nuclear power plant in various ways. Because I am around 500km away from the place where we live, we do not have to worry about the radiation as for the nuclear power generation. The damage area remains within the range of 30km of the nuclear power generation. However, a stop of the nuclear power generation and the damage of the thermal power station occur frequently, too, and one of Kanto, the Tohoku district is electricity shortage. Around 20% of savings are usually more necessary, and the production activity is delayed for economy in power consumption, too. I feel like having realized it how you depend on the electricity by this disaster. I knew the state that I had the home of a tear lodge him, and used light and スッポットライト of the candle well and thought that it was at time when we should refer to it. I attached the site of this earthquake. It is about an exceptional case that an aftershock continues so much. The nuclear power plant prays for the earthquake being settled early. Does not the Netherlands have the earthquake?

この回答は投票によってベストアンサーに選ばれました!

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる