ここから本文です

英訳お願いします。

son********さん

2015/1/1401:22:35

英訳お願いします。

非常に言いにくいんだけど、やっぱり私はできない。
昔からお金に関わること、例えば取り引きとか貸し借りを友達同士で行なうことは避けてきたから。特に仲良い友達とは。
それに私たちはまだ商売のプロじゃない。素人同士だから尚更やめた方がいい。
あなたとトラブルになりたくないのもあるけど、今回1番びっくりしたのは商品以上にかかるバカ高い手数料。
送料以外にも、送金時にかかる入出金手数料、梱包料。相当高値で売買しない限り、誰も得しないと思う。

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

dia********さん

2015/1/1722:48:55

It's very hard to say, but I can't take it. I avoid involving in money. Deal, lent, borrow, whatever between friends. Especially, between best friends.
We aren't yet professional business persons. We are just laymen. I don't want to create trouble with you, indeed, but what I am appalled most is its extravagant commission fee, which exceeds the price itself. Besides shipping cost, wire transfer fee and packaging cost. Unless we set pretty high price, nobody earns from it.

この回答は投票によってベストアンサーに選ばれました!

ベストアンサー以外の回答

1〜1件/1件中

2015/1/1821:21:42

(1) 非常に言いにくいんだけど、
I really hate to say this,

(2) やっぱり私はできない。
but I just can't do it after all.

(3) 昔からお金に関わること、例えば取り引きとか貸し借りを友達同士で行なうことは避けてきたから。
Since old times, I've avoided engaging in money matters,
such as trading, lending, and borrowing, with friends.

(4) 特に仲良い友達とは。
I've avoided them especially with my close friends.

(5) それに私たちはまだ商売のプロじゃない。
Besides, we're not business professionals yet.

(6) 素人同士だから尚更やめた方がいい。
We're both laymen. That's all the more reason
we'd better not do it.

(7) あなたとトラブルになりたくないのもあるけど、
For one thing, I don't want to get into trouble with you.

(8) 今回1番びっくりしたのは
What surprised me most in this transaction was

(9) 商品以上にかかるバカ高い手数料。
the charges insanely higher than the price
of the product itself.

(10) 送料以外にも、
In addition to the shipping cost,

(11) 送金時にかかる入出金手数料、梱包料。
the deal takes the charges for money entry and withdrawal,
along with packing expenses, which we'd have to pay
at the time of remittance.

(12) 相当高値で売買しない限り、誰も得しないと思う。
I don't think anybody'd gain something
unless they sell it at a considerably high price.

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる