ここから本文です

和訳してください Can handwriting survive as a form of communication, as an a...

ari********さん

2016/1/3121:29:37

和訳してください
Can handwriting survive as a form of communication, as an art or a skill?
Instinct suggests that it will be centuries before people stop writing letters and post

cards
to each other. Yet the spread of e-mails ,phones and short text messages on mobiles is squeezing handwriting into a smaller and smaller realm of time and popularity.

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

ofu********さん

2016/1/3123:14:11

Can handwriting survive as a form of communication, as an art or a skill?
手書きは意思疎通の一つの形として、芸術としてまたは技能として生き残れるのでしょうか。

Instinct suggests that it will be centuries before people stop writing letters and post cards to each other.
直感的には人々がお互いに手紙や葉書きを書くのをやめるのは何世紀も後のことだと思われます。

Yet the spread of e-mails ,phones and short text messages on mobiles is squeezing handwriting into a smaller and smaller realm of time and popularity.
しかしeメール、写真そしてケータイ電話での短いテキスト・メッセージの普及が
手書きを時間と人気の点でどんどん小さな領域へと押し込めつつあるのです。

以上、多少意訳しています。

この質問は投票によってベストアンサーに選ばれました!

この質問につけられたタグ

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる