ここから本文です

先程、こういうアドレスからリンクURLつきでメールが来ました。 先日、ソフトバン...

moe********さん

2016/8/209:28:32

先程、こういうアドレスからリンクURLつきでメールが来ました。
先日、ソフトバンクでウイルス付きアプリのことで手続きをして来ました(過去質問を見てください)
ショップでは、ソフトバンク

のメールに成り済ましたメールに注意するように言われました。
このメールはなんなんでしょうか?
怖いのでどなたか回答おねがいします。

staff_survey@maill.my.softbank.jp

Request for cooperation in a survey(No charge for receiving this message)
2016/08/02 09:03:26
From SoftBank Corp.
Thank you for visiting our store. We would appreciate your participation in our survey in order to improve our service.

●The survey
https://summer.sbb-sys.info/enge/102002/lang-en/token/bmgimpce86phs...

*SoftBank3G handset(Released before 2011) may be unable to display the survey.

●Regarding transmission costs and the use of response information.
・There are no charges for receiving this message (within Japan).
・Transmitting survey responses will be charged for iPhone/smartphone users(Flat-rate Data Plan covers the charge),and there are no transmission charges for users of other mobile phone devices (within Japan).
・Please be aware that normal transmission charges will apply when receiving this message and transmitting your survey responses from overseas.
・Your answers and comments will be analyzed for marketing purposes,and will be provided to our agents (including the staff member who helped you) for this purpose only.
It is our sincere hope that we can continue to offer you the services of SoftBank.

●Call 157 for any suggestions/questions/feedback about this email [9:00 AM-8:00 PM]

お礼:
250枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

mik********さん

2016/8/209:40:26

よくある架空請求詐欺メールです。
URLのドメイン見てください。ソフトバンクではありません。

質問した人からのコメント

2016/8/2 10:07:53

ありがとうございました!

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる