ここから本文です

以下の英文を訳していただけませんか??

mrchorse55555さん

2017/4/2121:06:33

以下の英文を訳していただけませんか??

Gardeners who look after cherry trees are called sakuramori.
In winter, they dig around the roots to put in fertlizer.
After the trees have flowered, they get rid of weeds and insects.
Cherry trees need special care
because they may rot if they are damaged.
Through the efforts of sakuramori,
cherry trees stay healthy throughout the year.
Some sakuramori will do anything to protect
our valuable old cherry trees.
One sakuramori kept looking for famous trees
all over Japan and took cuttings for the future.
Another one saved a famous tree from a typhoon.
He clung desperately to its trunk to protect it from the strong wind.
Thanks to such people,we can enjoy
the same blossoms as our ancestors did year after year.

お礼:
100枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

プロフィール画像

カテゴリマスター

muspietecsonさん

2017/4/2121:32:50

Gardeners who look after cherry trees are called sakuramori. In winter, they dig around the roots to put in fertlizer. After the trees have flowered, they get rid of weeds and insects. Cherry trees need special care because they may rot if they are damaged. Through the efforts of sakuramori, cherry trees stay healthy throughout the year.
桜の木を世話する庭師は「桜守さくらもり」と呼ばれます。
冬期に桜守は、肥料をやるために根元の周囲を掘ります。
木に花が咲くと、雑草や虫を除去します。
桜の木は傷つくと腐れることがあるので特別な世話が必要です。
桜守の努力によって、桜の木は一年を通して元気でいます。

Some sakuramori will do anything to protect our valuable old cherry trees. One sakuramori kept looking for famous trees all over Japan and took cuttings for the future. Another one saved a famous tree from a typhoon. He clung desperately to its trunk to protect it from the strong wind. Thanks to such people,we can enjoy the same blossoms as our ancestors did year after year.
一部の桜守は私たちの大切な古い桜の木を守るためにどんなことでもするでしょう。ある桜守は、日本中の有名な桜の木々を見て回り、将来のために枝切りをするということを続けました。別の桜守は、有名な木を台風から救いました。
彼は、強風から守るために木の幹に必死にしがみついていたのです。そうした人々のお陰で、私たちは祖先が楽しんだのと同じ桜の花を毎年毎年楽しむことができるのです。

質問した人からのコメント

2017/4/21 21:49:37

ありがとうございます!
助かりました!

あわせて知りたい

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問や知恵ノートは選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。