ここから本文です

緊急!英作文の添削

アバター

ID非公開さん

2017/7/1221:28:53

緊急!英作文の添削

高3です。ストレートチルドレンの英作文添削お願いします。授業で明日グループ内で発表するのですが、字数制限アリで、五分でしゃべらないといけないので大分省いています
論文として成り立っているかよりも、今が伝わるかだけでお願いします>_<

Education for street children

In the warld, there are more than 100 million street children. They are exposed to many dangers.

Besides, they sometimes commit crime and abuse drugs.

In this esay, I will argue that the best way to save them is education.

First, school education provides them with social skills, knowledge and informationto live.

Almost such street children can`t go to school so they can`t calculate and read ,write.

Needless to say, they know nothing about society, any occupation, or how to work.

They have no chance to learn social skills.

At the school, children can learn the rules of society and how to communicate with other people.

It is necessary for them to get these skills in order to live happy life.

Second, street children are hurt not only physically but also mentally by their cruel lives and they are sometimes forced to commit a crime.

They easily become the prey of criminals and sometimes they are used to commit a violence and even sexual abuse.

(for exmple, Bird,who lived in Africa, had his mother killed right before his very eyes.)

Children who suffered from cruel incidents began to use drug.

Also, they can not but commit robbery because they can not live unless they so.

Third, the most major factor which causes street children is poverty. In poor family, children mostly go to work to pay a lot of depts back.

In the worst case, they can be victims of the slave trade...

Besides, the reason why children go to work also attributed to domestic violence.

In slum in South-Africa, not a few parents always drink alcohol and are asborbed in gambling.

And domestic violence is everyday occurrence. To escape from these situation, children have no choice but to go street.

But What use to go street? Even if they would go, it might be the same in its essentials. And street children make new street children.

In conclution, I think what saves them and proves their life is education. To stop such a bad scycle, they should go to school. school gives us spiritual stability.

school tells us What it is to live a human life.

Not a short-term but a long-term, not food or money but sducation, will heil their lives.

補足お願いします助けて下さい。
答えて下さった方にはお礼をおつけするのを忘れましたが、あとで別の質問を開設して、お礼しますので!!!

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

カニミソさん

2017/7/1221:44:39

Education for street children

In the world, there are more than 100 million street children. They are exposed to many dangers.

Besides, they sometimes commit crime and abuse drugs.

In this essay, I will argue that the best way to save them is education.

First, school education provides them with social skills, knowledge, and information to live.

Almost such street children can't go to school so they can't calculate and read, write.

Needless to say, they know nothing about society, any occupation, or how to work.

They have no chance to learn social skills.

At the school, children can learn the rules of society and how to communicate with other people.

It is necessary for them to get these skills in order to live a happy life.

Second, street children are hurt not only physically but also mentally by their cruel lives and they are sometimes forced to commit a crime.

They easily become the prey of criminals and sometimes they are used to commit a violent and even sexual abuse.

(for example, Bird, who lived in Africa, had his mother killed right before his very eyes.)

Children who suffered from cruel incidents began to use a drug.

Also, they can not but commit robbery because they can not live unless they so.

Third, the most major factor which causes street children is poverty. In a poor family, children mostly go to work to pay a lot of debts back.

In the worst case, they can be victims of the slave trade...

Besides, the reason why children go to work also attributed to domestic violence.

In a slum in South-Africa, not a few parents always drink alcohol and are absorbed in gambling.

And domestic violence is an everyday occurrence. To escape from these situations, children have no choice but to go street.

But What uses to go street? Even if they would go, it might be the same in its essentials. And street children make new street children.

In conclusion, I think what saves them and proves their life is education. To stop such a bad cycle, they should go to school. the school gives us spiritual stability.

school tells us What it is to live a human life.

Not a short-term but a long-term, not food or money but education, will heal their lives.

• カニミソさん

2017/7/1221:46:26

簡単に文法を直してみました。内容は頭に入ってきたので良いと思います。グループ発表、頑張ってください\(^o^)/

返信を取り消しますが
よろしいですか?

• 取り消す
  • キャンセル

この回答は投票によってベストアンサーに選ばれました!

ベストアンサー以外の回答

1〜4件/4件中

並び替え:回答日時の
新しい順
|古い順

poc********さん

2017/7/1913:35:45

このような、長文英語の文法チェックはgrammalyという無料のソフトがおすすめです。私も英文のチェックでよく使っています。

スペルミスだけでなく、間違いやすい動詞の単複やa the sのあるなしなど基本的なミスをゼロにすることができます。また、カンマやワードチョイス等に関しても理由付きでなぜ違っているのかを説明してくれます。

こちらのサイトはgrammalyの使い方が丁寧に説明されているので、参考にしてみてはいかがでしょうか?

https://www.path-to-success.net/grammarly

cap********さん

2017/7/1223:46:34

informationto live -> information necessary to live

Almost such street children ー>Almost all such ... /Almost all such ...

for exmple, Bird,who lived in Africa, had his mother killed right before his very eyes.) -> 鳥の話ですか?? 意味が分かりませんでした。Birdが子供の名前で、かつ目の前で母親を殺されたといういみでしょうか。ならば、紛らわしいので、a child named Bird who lived in Africa and his(her) mother was killed right before his very eyes, にした方がいいです。
でも母親がいるうちはまだストリートチルドレンではない気がしますが。例としては違う気がしました。両親などの大人の庇護が無くなった後にストリートチルドレンになるのですよね。 それとも親子でストリート生活だったのででしょうか。
まさか、自分で自分の母を殺させたんじゃないですよね。使役動詞のhaveを使うとそうなってしまいますが。。。

joe********さん

2017/7/1223:07:35

こまかいところで直すところはいっぱいありますので、それには触れません

まずさ、street children ってどういう人らのことを言うのか、1つの文章で説明しないといけないですね
まずそこから

主張としては「教育が彼らを救う」なんでしょうが、そもそも street children になるのは、結局「お金」「貧乏」ですよ
お金ないから、家のためにお金を稼がければいけないし、自らその家自体の負担にもなっているし
だから、お金に関することを語るのが最初だと思います

お金が無いから学校にもいけないし、社会の知識も少なく、"仲間"から悪いことを教えられてもそれが普通になってしまって、薬や暴力から離れられない

だから「教育」とはいうけれども、どうやったら彼らはその教育を受けられるのかを語らないといけないような気がします

volunteerで教えてあげる団体を作るとか、募金を募って勉強を提供する場を提供するとか…

ライティングは単語・フレーズ・構文の選択も難しいですが、どの順番でどのように語るかがとても大事です
例は一つ出ているようですが、一つの主張(main idea)を語る場合は、『例えばこういうことです』と自分の言葉に置き換えて(paraphrase して)、聞いている人が理解しすいように、全体の流れをきちんと組み立てるのが一番です
それができれば、難しい単語・フレーズは全くといっていいほど使わないようになります

時間と字数が許すのであれば、全体の構成に時間を費やして、意味伝達の流れを良い方向に持っていくように流れの修正をしていくべきです
実際、Besides をよく使ってますが、besides と言えるような内容になってませんよね

不破純人さん

2017/7/1222:12:09

意味は伝わるよ。ただ、接続詞的な副詞句が文頭に来るのは当然だとしても、そうでない副詞句までもが文頭に来てるので、なんか気になる。

In the world って副詞句を文頭に持ってきたのは、何故?

ここは、ほら、

You know, there are 中略 street children in the world.

で良くない?ここで、大切なのは、more than 100 million って数字な訳でしょ。

なんかね、そんな文頭の副詞句が、邪魔な気がします。個人的な感想なので、ま、気にしないでいいよ。

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる