ここから本文です

これは迷惑メールですか? Hello! I'm a hacker who cracked your email...

nyc********さん

2018/10/2521:13:39

これは迷惑メールですか?

Hello!

I'm a hacker who cracked your email and device a few months ago.
You entered a password on one of the sites you visited, and I interc

epted it.

Of course you can will change it, or already changed it.
But it doesn't matter, my malware updated it every time.

Do not try to contact me or find me, it is impossible, since I sent you an email from your account.

Through your email, I uploaded malicious code to your Operation System.
I saved all of your contacts with friends, colleagues, relatives and a complete history of visits to the Internet resources.
Also I installed a Trojan on your device and long tome spying for you.

You are not my only victim, I usually lock computers and ask for a ransom.
But I was struck by the sites of intimate content that you often visit.

I am in shock of your fantasies! I've never seen anything like this!

So, when you had fun on piquant sites (you know what I mean!)
I made screenshot with using my program from your camera of yours device.
After that, I combined them to the content of the currently viewed site.

There will be laughter when I send these photos to your contacts!
BUT I'm sure you don't want it.

Therefore, I expect payment from you for my silence.
I think $851 is an acceptable price for it!

Pay with Bitcoin.
My BTC wallet: 1DVU5Q2HQ4srFNSSaWBrVNMtL4pvBkfP5w

If you do not know how to do this - enter into Google "how to transfer money to a bitcoin wallet". It is not difficult.
After receiving the specified amount, all your data will be immediately destroyed automatically. My virus will also remove itself from your operating system.

My Trojan have auto alert, after this email is read, I will be know it!

I give you 2 days (48 hours) to make a payment.
If this does not happen - all your contacts will get crazy shots from your dark secret life!
And so that you do not obstruct, your device will be blocked (also after 48 hours)

Do not be silly!
Police or friends won't help you for sure ...

p.s. I can give you advice for the future. Do not enter your passwords on unsafe sites.

I hope for your prudence.
Farewell.

お礼:
25枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

sei********さん

2018/10/2521:33:36

メールボックスをハッキングしました。は嘘で、脅迫を含む悪質な詐欺メールです。

例えば「私は半年以上前にこのメールボックスをハッキングしました」で検索してみましょう。

送信元が「自分」になっていても慌てないで、まずは落ち着いて下さい。

今回届いた詐欺メールは送信元が偽装されており、あたかも「自分から自分に宛てたメール」のようになっていますが、受信者によっては「メールアカウント、PCが本当に覗かれているのでは?」と不安に感じるかもしれませんよね。

ですが、実際には送信元が偽装されているので、ヘッダーでメールの送信経路を確認すると送信元のIPアドレスは「アフリカ中部のガボン」になっていますので、自身から自身に宛てたメールでは無いことがわかります。

もし本当にそんなことが出来るなら、質問者さんのパソコンの設定を何か変えるなり不正に取得したファイルなり、スナップショットなりを添付して寄越せば良いだけで、それをしていないのは単にハッタリですので無視すればいいだけです。

質問した人からのコメント

2018/10/26 07:49:22

seiさん、丁寧なご回答ありがとうございました!

ベストアンサー以外の回答

1〜2件/2件中

並び替え:回答日時の
新しい順
|古い順

プロフィール画像

カテゴリマスター

sou********さん

2018/10/2521:20:10

架空請求詐欺メールです。
無視に徹して削除して下さい。

kai********さん

2018/10/2521:18:55

私も同じメールがきます。
アダルト動画かバイアグラを検索しませんでしたか?
いずれにせよ、アンチウイルスが入っているなら、ほっておいて大丈夫ですよ。

あわせて知りたい

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる