ここから本文です

下の文を英語に訳して下さい。 私をダダの家に住ませてほしいんだけどだめ...

ker********さん

2010/8/2620:54:36

下の文を英語に訳して下さい。

私をダダの家に住ませてほしいんだけどだめ?
この家にいるのが無理なの。
ママは私を邪魔だと思ってて「産まなきゃ良かった」って言われたの。お姉ちゃんには昔しょっちゅう暴力を振られてたから今もこわい思いしながら生活してるの。
お姉ちゃんに子供が産まれてからますます私は邪魔者扱いされて本当にこの家にいるのが辛いの。毎日辛くてもう限界なの。

いきなりこんなこと言われて困ると思うけどずっと前から思ってたことなの。お金はないけど今はもう大人だから自分のことは自分で出来る。
お願い、頼れる人がダダ以外いないの。返事待ってるね。

あと、住ませてもらえない場合はこの事ママには言わないで。
私この家にいられなくなるから。

補足検索ワード

英語
語学
海外
英訳

お礼:
500枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

and********さん

2010/8/2707:13:37

私をダダの家に住ませてほしいんだけどだめ?
Dada, could you let me stay at your house?

この家にいるのが無理なの。
I cannot live in this house any longer.

ママは私を邪魔だと思ってて「産まなきゃ良かった」って言われたの。
My mom treats me like a nuisance, saying,"I should not have had you."

お姉ちゃんには昔しょっちゅう暴力を振られてたから今もこわい思いしながら生活してるの。
My sister did violance to me quite often before, and even now she makes me feel nervous in daily life.

お姉ちゃんに子供が産まれてからますます私は邪魔者扱いされて本当にこの家にいるのが辛いの。
I have been treated like a nuisance even more since my sister got her baby and I really am having a hard time at this house.

毎日辛くてもう限界なの。
I am in such a hardship and cannot stand this any longer.

いきなりこんなこと言われて困ると思うけどずっと前から思ってたことなの。
I know I should not ask you to do me such a favor all of a sudden, but I have been thinking of this for a long time.

お金はないけど今はもう大人だから自分のことは自分で出来る。
I do not have much money, but I am grown up so I can take care of myself.

お願い、頼れる人がダダ以外いないの。返事待ってるね。
Please help me, Dada. You are the only guy I can rely on. I will wait for your reply.

あと、住ませてもらえない場合はこの事ママには言わないで。
And if it is difficult for you to have me there, please do not tell my mom about this.

私この家にいられなくなるから。
I am sure they will kick me out of this house.

質問した人からのコメント

2010/9/2 14:58:35

わざわざ丁寧にありがとうございました。

ベストアンサー以外の回答

1〜2件/2件中

並び替え:回答日時の
新しい順
|古い順

hir********さん

2010/8/2621:49:30

Is it useless though I want you to make me live in the house of the dada?
It is impossible in this house.
[Te] "It was good if not giving birth" was said by the mama thinking me to be obstructive. It lives while thinking it is scary now because violence was very often shaken by the elder sister in old times.
After the child is born to the elder sister, I am more painful. be treated the nuisance and exist really in this houseIt is painful and already a limit every day.

It thought a long time ago though it was thought that it embarrassed it because the these kind of things remark cracked suddenly. Because I am already an adult now, I can be done for myself though there is no money.
Can it ask, and nobody rely on excluding the dada. It answers and it waits.

It doesn't say to this thing mama when I cannot be allowed to live.
Because it becomes impossible in the [kono] family of me

dku********さん

2010/8/2620:57:48

Though you want me to live in the house of the Dadaism, are you no use?
It is impossible to be in this house.
It was said which the mom thought me to be obstructive and "should not have laid". Because it was always waved violence to older sister in old days, I still live a scary life while I think, and doing it.
It is hot I am treated like a nuisance more and more after a child was born of older sister, and to be really in this house. It is hot every day, and it is already a limit.

Such a thing is what I thought much from the front though I think that it is said and is troubled suddenly. Though there is not the money, there is it by oneself by oneself because it is already an adult now.
There are not a request, the person who can rely besides Dadaism. I wait for an answer.

Oh, do not say to this thing mom when I do not live.
Because it is not needed in this house me.

です。

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる