ここから本文です

BELLATIという通販で自転車を購入、発送後メールが届きました。支払処理がされず、...

kemasa071612さん

2011/12/822:12:20

BELLATIという通販で自転車を購入、発送後メールが届きました。支払処理がされず、キャンセルされ、荷物が止まっている旨は、なんとなく分かるのですが、このあとどうしたら良いか、どなたか教えて頂けませんか?

ちなみに支払いはクレジットカード決済で直接処理でPAYPALなどは通していません。
無事配達してもらうには、また最悪キャンセルする場合の返金処理など、できれば詳しく教えてください。
お手数ですがよろしくお願いいたします。

(メール本文)
Dear customer

You have made on our website www.bellatisport.com a command of an amount of 3487.00. Unfortunately, the payment of your completed order made the 2011-11-24 at 14:21:44 had been cancelled by our online payment terminal.

Your order is pending payment, and delivery was not accepted by our customer service. To validate the shipping and delivery of your order, it is necessary to proceed with the settlement of the sum of 3487.00 by WESTERN UNION TRANSFER at the service of receiving payments of our society.

Complete information below:

Last Name: Agbo
First Name: Aurélien
Address: 12 Hallebeverly Street
Postal Code: 00229
City: Cotonou
Country: BENIN

We remind you that following security measures, and to enable us to power delivery in the best time of your order, your order payment must be done later than this 08-12-2011 before 12 hours. Payment by Western Union transfer can be done by visiting in Agency of western union close to you (go to the agency with the sum in cash).

NB: Once the Western Union transfer carried out, send us your western union transfer information by mail to the address bellatisport@netcmail.com stating your order number.

-Name and surname:
-Full address:
-City:
-Postal code:
-Countries:
-MTCN number
-Question Test
-Response Test

The Finance Bellati Sport Service
Command officer: James Lescott
Tel: 002 299 754 6346
www.bellatisport.com

お礼:
250枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

versapro18sさん

編集あり2011/12/902:15:09

実は私も数時間前にBELLATIで注文をして、30分後くらいに全く同じメールが届きました。決済が出来なかったからWUTで送金して送金情報を知らせて欲しいってことですよね?不審だったのでBELLATIにメールで問い合わせをしました。先ほど以下のとおり返事がきました。

Bellatisport is experiencing Fake Orders Cancellation coming from a fake bellatisport website located in Benin.
Do not follow any instruction to pay again with Western Union.
Every order placed at Bellatisport has been processed correctly and there is no risk with customer credit card data.
Should you receive suspect email again, please contact info(at)bellatisport.com
(ベナンにある偽のbellatisportウェブサイトから来ている偽のOrders Cancellです。
ウェスタン・ユニオンで決済する指示には従わないでください。発注は正しく処理されています。クレカ情報に危険はありません)

どうやら、詐欺メールだったようです(汗)。でも何で決済金額を知っているんだろう???怖いですね。
日本でWUTがメジャーだったら本当に振り込む人もいるのではないでしょうか。。

質問者様も私と全く同じだと思います。配送状況をBELLATIに聞いてみたらいかがでしょうか?
info@bellatisport.comにですよ。

ベルチHPに注意喚起の情報が載りました。さすが早いです・・・
http://www.bellatisport.com/

質問した人からのコメント

2011/12/9 02:37:02

さっそくありがとうございます。不審だったので良かったです。でも本当にどうやって金額知るんでしょうね?すっきりしました、ありがとうございました。

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問や知恵ノートは選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。