ここから本文です

「call」の使い方教えてください

codomoeeさん

2012/2/1103:31:17

「call」の使い方教えてください

call
/kɔːl/ verb

Definition
be called sth
› to have a particular name:
a man called John
What's your dog called?
Their latest record is called "Ecstasy".
GIVE NAME [+ two objects]
› to give someone or something a particular name:
I want to call the baby Alex.
DESCRIBE [+ two objects]
› to describe someone or something in a particular way:
She called him a liar.
Doctors are calling it an epidemic.
ASK TO COME [T]
› to ask someone to come somewhere:
She called me into her office.
He was called to an emergency meeting.
SHOUT [I, T] (also call out)
› to shout or say something in a loud voice:
I thought I heard someone calling my name.
TELEPHONE [I, T]
› to telephone someone:
He called me every night while he was away.
Has anyone called the police?
VISIT [I] (also call by/in/round) UK
› to visit someone for a short time:
John called round earlier.
call an election/meeting, etc
› to arrange for an election/meeting, etc to happen:
The chairman has called an emergency meeting.

てか 名前聞く時 What's your name ?
で なんて呼べばいいは What should I call you ? ですか?
これじゃ丁寧すぎますか でも初対面の人に聞くこと多いからいれぐらいでいいのかな?
What would do you like to be called ? あれwwwなにこの作った文おかしいか?
あってるのかな?自分で文章つくるのってマジキチ

補足How 系つかってもいいな
How could I call you ?とか
Please tell me how to call your nameとか
あれ?これおかしいか?

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

プロフィール画像

カテゴリマスター

yctanakausaさん

2012/2/1105:02:06

What should I call you ?でいいでしょう。

What would do you like to be called =What would you like to be called?です。doは要りません。このほうが丁寧な言い方です。

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問や知恵ノートは選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。