ここから本文です

NieR Replicantの「Ashes of Dreams」の歌詞の和訳を教えて下さい。

xka********さん

2013/9/2615:56:41

NieR Replicantの「Ashes of Dreams」の歌詞の和訳を教えて下さい。

どこかサイトでも構いませんので、お願いします。

「Ashes of Dreams」

Once there were trees full of birds.
Meadowlands vibrant with flowers.
Carefree the songs our children once sang
Gilding our minutes and hours
Clouds came and covered the sun,
The breath of the baleful unease
Turning to ashes flowers in their fields
Silenced the birds in their trees

Hidden so deep in veils of deceit,
Imprisoned in twisting spells-
Are we the plaything of fiends, or merely the dreams
That we're telling ourselves, telling ourselves?

Strive till the phantoms are broken,
Fight till the battle is done;
The squadrons of night
Can't conquer the day,
Nor shadows extinguish the sun.

Stories of danger, fearless attack,
Specters of plague and pain.
All of these ghosts of our own delusions come back
And we'll be haunted again, haunted again.

For tho the storms are over and past,
Though the thunder's rage is quieted at last
Well this nightmare's laid me down in the rags here to mourn,
Here to mourn.
The night has left us crippled with grief
As we strive to keep alive our belief,
But a loss so great, it clouds all our hopes for the dawn.

Hidden so deep in veils of deceit,
Imprisoned in twisting spells-
Are we the plaything of fiends, or merely the dreams
That we're telling ourselves, telling ourselves?

Stories of danger, fearless attack,
Specters of plague and pain.
All of these ghosts of our own delusions come back
Have we been fighting in vain? Fighting in vain?

この質問は、活躍中のチエリアン・専門家に回答をリクエストしました。

お礼:
50枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

gri********さん

2013/9/2617:39:46

「夢の塵灰」

かつて木々は鳥たちであふれていた
草原は花々で揺れていた
子どもが歌う楽しい歌が私たちの時間を埋めていた
雲が来て太陽を覆った
破滅をもたらす不安の息
草原には灰と化した花々
木々には静かになった鳥たち

偽りのベールに深く隠れ
ねじれた呪文に閉じ込められている
私たちは悪魔のおもちゃなのか、それとも
自分自身に語っているただの夢なのか

幻影が打ち破られるまで努力しなさい
戦闘が終わるまで戦いなさい
夜の艦隊も日中を征服することはできない
太陽を消す影もない

危険の物語、おそれを知らない攻撃
災いと苦痛の幽霊
これら全ての幽霊が自分自身の妄想として再びやってくる
そして私たちは再び取りつかれることになる

嵐が来て、やがて去っても
かみなりの怒りがついには止んでも
この悪夢は追悼するためにここに私を横たえる
夜は私たちが信念を維持するために努力するように、
深い悲しみとともに私たちをだめにして去った
しかし、損失はあまりにも大きく、私たちの夜明けへの希望を覆い隠してしまう

この質問は投票によってベストアンサーに選ばれました!

あわせて知りたい

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる