ここから本文です

英語の問題が分かりません;;;

b1e********さん

2015/11/1921:45:38

英語の問題が分かりません;;;

「下線部a〜dのうち、文法的に間違っているものを1つずつ選べ。」という問題です。
さっぱり分からず困っています…
なぜ間違っているのか、どう直せば良いのか、訳はどうなるのかも教えていただけると有り難いです。出来ればで結構です、厚かましいお願いで申し訳ありません。よろしくお願いしますm(._.)m

1.
The prime minister ( a. reported that ), ( b. as a result of )financial constraints, ( c. less ) soldiers would be ( d. sent on ) peacekeeping missions this year.

2.
In a harsh economic environment, ( a. where ) there are endless ( b. numbers ) of unemployed workers, ( c. taking ) advantage of social media tools can help ( d. standing ) out.

3.
(a. Despite ) the cost, all iPads in the store were sold ( b. out ) , and this is the first time I've ( c. never ) seen my grandfather ( d. disappointed ) to leave an electronics store.

4.
I can never forget ( a. to watch ) our team score ( b. the winning goal ) in the last ( c. seconds of ) the game to capture the ( d. national ) championship last year.

5.
The city's population is ( a. due ) an excellent climate, an easy ( b. style of ) living, ( c. good food ) and many ( d. tourist attractions ).

6.
According to a new study, the high-fat ( a. meal ) that have become common in ( b. westernized ) countries ( c. may ) have significant side effects in addition ( d. to ) increasing weight.

お礼:
25枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

my_********さん

2015/11/2007:42:23

1. The prime minister reported that, as a result of financial constraints, [fewer] soldiers would be sent on peacekeeping missions this year.
* fewer + 可算名詞
財政的制約の結果、今年度は、(前の年よりも)少ない数の兵士が平和維持のために送られることになるだろうと総理大臣は報告した。

2. In a harsh economic environment, where there are endless numbers of unemployed workers, taking advantage of social media tools can help [stand] out.
* help (people) do
失業労働者が数限りなくいる厳しい経済環境のもとでは、ソーシャルメディアツールを利用することは(志願者を)目立たせるのに役に立つことができる。

3. Despite the cost, all iPads in the store were sold out, and this is the first time I've [ever] seen my grandfather disappointed to leave an electronics store.
* the first time I've ever done
その購入費用にもかかわらず、そのお店の iPad は全部売り切れでした。そして、私は父ががっかりして電子機器商店を立ち去るのを初めてみました。

4. I can never forget [watching] our team score the winning goal in the last seconds of the game to capture the national championship last year.
昨年の全国大会の優勝を勝ち取る試合の後半戦で私たちのチームが決勝ゴールを入れるのを見たことを私はけして忘れません。

5. The city's population is [due to] an excellent climate, an easy style of living, good food and many tourist attractions.
* due だけは、The essay is due Friday(レポートの提出期限は金曜です)のように使う
その都市にそれだけの人口があるのは、優れた気候、気楽な生活様式、良い食料、および沢山の観光名所のおかげです。

6. According to a new study, the high-fat [meals] that have become common in westernized countries may have significant side effects in addition to increasing weight.
* have に対応する名詞は複数形
新しい研究によれば、西欧化された国々で普通になっている脂質の多い食事は体重増加に加えて重要な副次的効果があるらしい。

質問した人からのコメント

2015/11/20 18:25:37

ご丁寧にありがとうございます!
助かりましたm(._.)m

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる