ここから本文です

教えてください

アバター

ID非公開さん

2016/11/219:53:18

教えてください

1 l was driving home from work one night ( ) I heard the most remarkable news on the radio.
1as if 2during 3 since 4when

2 We will have finished our meal ( ) he comes back.
1 by 2 until 3 whenever 4 by the time

3 ( ) you get into the habit of smoking, you cannot give it up easily.
1 Once 2 Before 3 Until 4 Although

4 ( ) that all my sons have grown up, we're living an easy life.
1as 2 Since 3 Now 4 Because

5 ( ) you read in a dark room, your eyes will get bad.
1 If 2Unless 3 Until 4 While

6 ( ) we receive further information, we will not be able to make a decision.
1 Unless 2As if 3 As though 4 Because

7 She worked hard, ( ) she was exhausted
1 as if 2 even though 3 even 4 as

8 ( ) we went up the mountain, the air became thinner.
1 As 2 During 3 When 4 Since

9 (into/I/my cellular phone/the moment/dropped )the water all the data instantly disappeared.
携帯電話を水の中に落とした瞬間、全てのデータが一瞬のうちに消えてしまった

10 We (better/ had/not/too/until /wait) late to do that work. あの仕事をするのにあまりにも遅くまで待たない方がいい

11 The chairman was (with /so/decided /angry /that /committee /the/ he )to resign 議長は委員会に対してとても腹が立ったので辞職することに決めた

12 (accept /they /we /are /have /things/ as /to) 私たちはあるがままに物事を受け入れなければなりません

お礼:
25枚

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

2016/11/223:20:12

1 l was driving home from work one night (when ) I heard the most remarkable news on the radio.

2 We will have finished our meal ( by the time) he comes back.

3 (Once ) you get into the habit of smoking, you cannot give it up easily.

4 (Now ) that all my sons have grown up, we're living an easy life.

5 (If ) you read in a dark room, your eyes will get bad.

6 (Unless ) we receive further information, we will not be able to make a decision.

7 She worked hard, (even though ) she was exhausted

8 (As ) we went up the mountain, the air became thinner.

9 (The moment I dropped my cellular phone into) the water all the data instantly disappeared.
携帯電話を水の中に落とした瞬間、全てのデータが一瞬のうちに消えてしまった

10 We (had better not wait until too) late to do that work. あの仕事をするのにあまりにも遅くまで待たない方がいい

11 The chairman was (so angry with the committee that he decided) to resign 議長は委員会に対してとても腹が立ったので辞職することに決めた

12 (We have to accept things as they are.) 私たちはあるがままに物事を受け入れなければなりません

この回答は投票によってベストアンサーに選ばれました!

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる