vwポロ6RCBZのフロントドライブシャフトセンターロックナットの締め付けトルクわかる方、教えて下さい!

vwポロ6RCBZのフロントドライブシャフトセンターロックナットの締め付けトルクわかる方、教えて下さい! 因みにロックナットは再使用ふかですよね?

ベストアンサー

1

Official tightening instructions ‒ Lower vehicle until the wheels touch ground. ‒ Tighten 12-point nut to 200 Nm and then loosen one turn. ‒ Tighten 12-point nut to 50 Nm. ‒ → Mark one of the 12-points on the nut with a line -arrow A-. ‒ Mark a 2nd line (arrow B) on the edge of the wheel hub above the next 12-point. ‒ Turn 12-point nut further until both lines align.

画像

1人がナイス!しています

ThanksImg質問者からのお礼コメント

回答ありがとうございます! 助かりました!(^^)!因みにナットは再使用出来ない出来ませんよね?