ここから本文です

英語語法理解です。 困ってます!! 解る方教えて下さい!! 空所に入れるの...

bb1********さん

2011/4/2118:13:47

英語語法理解です。
困ってます!!
解る方教えて下さい!!

空所に入れるのに最も適切なものを選びなさい。
また、簡単な理由も述べよ。
↓↓

1、You ( ) go jogging after dark in this nighborhood.
①had not better ②had better not ③not had better ④had not better to

2、You ( ) drive without a license. It's against the law.
①don't have to ②must not ③need not ④would rather not

3、Lucy ( ) be unhappy; she has just married a wonderful man.
①can't ②doesn't ③hasn't ④isn't

4、Something was wrong with the window; it ( ) not open.
①shall ②should ③will ④would

5、There ( ) a big pond in front of the church when I was a boy.
①is used to be ②is used to being ③used to being ④used to be

6、The English in this letter is too good. He can't ( ) it himself.
①be written ②have to write ③have written ④write

7、The movie was terrific. You ( ) have come with me.
①should ②shouldn't ③would ④wouldn't

8、You ( ) such a thing to her. She looks so sad.
①aren't saying ②didn't say ③haven't had said ④shouldn't have said

お願いします!!

違反報告

ベストアンサーに選ばれた回答

dre********さん

2011/4/2119:04:16

1、You (had better not ) go jogging after dark in this nighborhood.

①had not better ②had better not ③not had better ④had not better to

★had better not~しないほうがよい

暗くなってからこのあたりをジョギングしないほうがよい。

2、You (must not ) drive without a license. It's against the law.

①don't have to ②must not ③need not ④would rather not

★must not~してはいけない。don't have to,need not~する必要がない。

ライセンスなしで運転してはいけない。

3、Lucy (can't ) be unhappy; she has just married a wonderful man.

①can't ②doesn't ③hasn't ④isn't

★can' be~であるはずがない。

ルーシーは不幸せであるはずがない。素敵な男性と結婚したばかりだから。

4、Something was wrong with the window; it (would ) not open.

①shall ②should ③will ④would

★something is wrong with~の調子が悪い。
★would not ~どうしても~しない。

窓の調子が悪い。どうしても開かない。

5、There (used to be ) a big pond in front of the church when I was a boy.

①is used to be ②is used to being ③used to being ④used to be

★used to be ~があったものだ。
★be used to ~ing ~することに慣れている。

子供のころ池の前に、教会があったものだ。

6、The English in this letter is too good. He can't (have written ) it himself.

①be written ②have to write ③have written ④write
★can't have 過去分詞 ~したはずがない。

この手紙の英語はあまりにもすばらしい。彼が一人でこの手紙をかいたはずがない。

7、The movie was terrific. You (shouln't ) have come with me.

①should ②shouldn't ③would ④wouldn't

★should have 過去分詞 ~すべきであった(しかし、~しなかった)
★shouldn't have 過去分詞~すべきでなかった(しかし~した)

映画はつまらなかった。あなたは私と一緒に見に行くべきではなかった。

8、You (shuldn't have said ) such a thing to her. She looks so sad.

①aren't saying ②didn't say ③haven't had said ④shouldn't have said

★shouldn't have 過去分詞~すべきでなかった。

あなたは彼女にそんなことを言うべきではなかった。 彼女は悲しそうに見える。

質問した人からのコメント

2011/4/23 20:16:18

降参

ホントにたすかりました!!

ありがとうございました!!

みんなで作る知恵袋 悩みや疑問、なんでも気軽にきいちゃおう!

Q&Aをキーワードで検索:

Yahoo! JAPANは、回答に記載された内容の信ぴょう性、正確性を保証しておりません。
お客様自身の責任と判断で、ご利用ください。
本文はここまでです このページの先頭へ

「追加する」ボタンを押してください。

閉じる

※知恵コレクションに追加された質問は選択されたID/ニックネームのMy知恵袋で確認できます。

不適切な投稿でないことを報告しました。

閉じる